طالبان: با آمریکا درباره خروج از افغانستان مذاکره می کنیم

مقامات طالبان از گفتگو با ایالات متحده آمریکا درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان خبر دادند.

طالبان: با آمریکا درباره خروج از افغانستان مذاکره می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات طالبان از گفتگو با ایالات متحده آمریکا درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان خبر دادند.

شیرمحمد استانکزی، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از پایان نشست صلح افغانستان در مسکو در یک نشست مطبوعاتی گفت که گفتگوهای طالبان با ایالات متحده آمریکا در مورد خروج نیروهای این کشور از افغانستان در مرحله مقدماتی قرار دارد.

استانکزی افزود: «ما در میز مذاکره با طرف آمریکایی ملاقات می کنیم و از آنها می خواهیم که افغانستان را ترک کنند. اما این مذاکرات در مرحله مقدماتی قرار دارند، ما هنوز به توافق نرسیده ایم.»

گفتنی است که پیش از این، حاجی عزیز الله دین محمد، معاون رئیس شورای عالی صلح افغانستان گفته بود که با در نظر داشت شرایطی که طالبان مطرح نموده است، مذاکره با آنها غیر ممکن است.

یادآوری می کنیم که نشست صلح افغانستان روز گذشته (جمعه 18 عقرب/ آبان) به حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.

دولت افغانستان اعلام کرده بود که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل، تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.

نشست مسکو در مورد افغانستان که قرار بود در تاریخ ۴ سپتامبر برگزار شود، به‌دلیل عدم حضور دولت افغانستان در آن، به درخواست دولت افغانستان به تعویق انداخته شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار