دو اثر صنایع دستی استان بوشهر نشان مهر اصالت یونسکو گرفتند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: دو اثر از صنایع دستی استان بوشهر نشان مهر اصالت یونسکو دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ارغوان مهدی زاده افزود: مراسم داوری شورای جهانی صنایع دستی WCC به منظور ارزیابی آثار هنری و محصولات با کیفیت و مرغوب صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و در این مراسم آثاری که نشانه هویت فرهنگی و ملی کشورهاست و دارای خلاقیت در طرح، روش تولید و استفاده از مواد اولیه طبیعی در خلق اثر باشند، موفق به دریافت گواهینامه جهانی می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از اعلام نتایج داوری شورای جهانی صنایع دستی، لطیفه عبدالهی دررشته خوس دوزی و جان افروز کاویانی در رشته رند بافی موفق شدند مهر اصالت صنایع دستی یونسکو را دریافت کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر تصریح کرد: این افتخار نخستین بار نصیب مردم استان بوشهر شده و حالا به همت دو بانوی هنرمند آثاری از این استان در شورای جهانی صنایع دستی ثبت شده است.

مهدی زاده بیان کرد: طبق این اعلام ۵۰ اثر از ایران موفق به دریافت مهر اصالت صنایع دستی شدند که از این تعداد دو اثر متعلق به بانوان هنرمند استان بوشهر بود.

دو اثر صنایع دستی استان بوشهر نشان مهر اصالت یونسکو گرفتند

وی گفت: خوس دوزی رشته‌ای است که خاستگاه آن درجنوب استان بوشهر و در شهرستان کنگان و عسلویه است که می‌توان ظرافت و زیبایی را در این اثر هنرمندانه دید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: رند بافی نیز یکی از شاخه‌های بافته‌های داری در استان بوشهر است که با توجه به حضور اقوام قشقایی در مناطق مختلف بوشهر بافته می‌شود و روح و اصالت این قوم با پیوند مردم جنوب در این اثر هویداست.

دو اثر صنایع دستی استان بوشهر نشان مهر اصالت یونسکو گرفتند

وی با تشکر از ناصر امیرزاده مدیرکل سابق برای حمایت از صنایع دستی ابرازامیدواری کرد، کسب مهر اصالت یونسکو گامی مهم در تولید وتوسعه اشتغال و معرفی ظرفیت‌های بومی برای توسعه صنایع دستی باشد.

انتهای پیام/ک

مهر اصالت یونسکو بر دو صنعت دستی استان بوشهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی بهرامی
۱۴:۵۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
احسنت خیلی خبر خوبی بود