رشد 60درصدی جمع آوری زکات در استان زنجان

بیش از ۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در ۷ ماهه امسال در استان زنجان جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته است.

رشد 60درصدی جمع آوری زکات در استان زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در ۷ ماهه امسال را ۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است؛ که در مقایسه بامدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشدداشته است .

صفری به برنامه‌ریزی این نهاد به استفاده بیشتر از ظرفیت زکات در حوزه معیشتی جامعه هدف اشاره کرد و ادامه داد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات زمینه‌سازی برای اثربخشی این منبع عظیم دینی در حوزه معیشتی وتوانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای زکات در استان زنجان، گفت: امیدواریم با گفتمان سازی در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات سهم نیازمندان از این ظرفیت دینی بیشتر شود.
صفری همچنین به احداث ومرمت ۶۵ مورد پروژه عمرانی وعام المنفعه ازقبیل مسجد، حوزه علمیه، حسینیه وخانه عالم اشاره کردوافزود:برای احداث وبازسازی ومرمت این پروژه‌ها ۳ میلیاردو ۲۴۵ میلیون تومان از محل زکات هزینه شده است که ۳۹ درصد زکات جمع آوری شده را شامل می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان به هزینه کرد ۶۱ درصدی زکات جمع آوری شده برای محرومین ونیازمندان تحت حمایت استان اشاره کردوگفت:۵ میلیاردو ۱۷۵ میلیون تومان از زکات جمع آوری شده برای محرومین در قالب کمک هزینه تامین جهیزیه، احداث وتعمیر مسکن مددجویان، پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان نیازمند، کمک به هزینه‌های تامین دارو و درمان بیماران وکمک معیشت مددجویان هزینه شده است.

وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود، گفت: با فعالیت اثربخش در حوزه جمع‌آوری زکات در این بخش در استان زنجان در ۷ ماهه امسال ۱۰۷ درصد محقق شده است.
 
 انتهای پیام/ن
 

جمع آوری ۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان  زکات  در استان زنجان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.