اعزام دانش‌آموز خوزستانی به اردوهای راهیان نور

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از اعزام 30 هزار دانش‌آموز خوزستانی به اردوهای راهیان نور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی رفیعی‌دهکردی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور در استان بیان داشت: این اردوها به منظور آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و در راستای تقویت هویت ملی و اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شوند.

وی این اردوها را به نوعی از بهترین اردوهای تربیتی و در حقیقت یک نوع آموزش میدانی برای دانش‌آموزان عنوان کرد.

رفیعی دهکردی تصریح کرد: براساس توافق انجام شده، سهمیه خوزستان در سال جاری 30 هزار نفر اعلام شده است که قرار بود اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور پیش از اربعین آغاز شود اما با توجه به اینکه هر ساله در اربعین با مراجعه شدید مردم به مرزها روبرو هستیم، امسال به دلیل همزمانی اعزام دانش‌آموزان به این اردوها با ایام اربعین، هنوز اعزام دانش‌آموزان آغاز نشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده، جلسات لازم با مسئولان مربوطه برگزار و دستورالعمل اردوها نیز ابلاغ شده و همه هماهنگی‌ها انجام شده است و منتظر ابلاغ سپاه ولی عصر(عج) هستیم تا اعزام دانش‌آموزان را شروع کنیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: درخصوص زمان آغاز اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد و پس از آن اعزام‌ها تا 15 اسفندماه ادامه خواد شد و در این مدت اعزام دانش‌آموزان به اردوها در یک دوره به دلیل امتحانات دی‌ماه متوقف شده و اگر هنوز کسی باقیمانده باشد، اعزام این افراد از فروردین‌ماه آغاز می‌ گردد.

وی اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان موجود در کاروان‌ها مختلف است؛ ممکن است در یک شهرستان یک کاروان حتی شامل 10 اتوبوس شود و در شهرستان‌های کوچک که جمعیت دانش‌آموزی کوچک تری دارند، طبیعتا تعداد افراد در کاروان‌ها کمتر است.

مهدی رفیعی دهکردی در ادامه گفت: اردوهای راهیان‌نور از لحظه حرکت جلسات توجیهی دارند. در مسیر حرکت مبلغ و مربی همراه کاروان هستند. در طول مسیر نیز برنامه‌های تربیتی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود. در پادگان‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان نیز برنامه‌های مختلفی مانند نمایش صحنه‌هایی از جنگ، مانور و بازدید از یادمان‌های شهدا در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: این اردوها به عنوان یک برنامه با محتوا و تربیتی برگزار می‌شوند. شاید اگر از دانش‌آموز درباره کتاب درسی که خوانده است سوال شود چیز زیادی به یاد نیاورد اما همین دانش‌آموز اردویی که رفته است را هرگز فراموش نمی‌کند. این اردوها برنامه‌هایی هستند که توام با تحرک، انتخاب و تنوع هستند و در سال‌های قبل بسیاری از دانش‌آموزان از این اردو ابراز رضایت داشتند.

انتهای پیام/گ

آغاز اردوهای دانش آموزی راهیان نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.