هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معافیت بندر چا‌بهار از تحریم‌ها برای ایران یک فرصت استثنایی‌ است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: معافیت بندر چابهار‌ از تحریم ها فرصت استثنایی برای ایران در راستای تقویت فعالیت‌های بندری است.

معاف شدن بندر چا‌بهار از تحریم‌ها برای ایران یک فرصت استثنایی‌ استحسین هاشمی تختی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اعلام آمادگی کشور هند برای تجهیز و تکمیل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: تحریم‌ها برای بنادر کشور تأثیر چندانی ندارد و معاف شدن بندر چابهار از تحریم‌ها یک فرصت استثنایی‌ برای کشور است تا از این طریق بتوانیم واردات و صادرات خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد:همکاری با کشور هند برای تکمیل تجهیزات و سرمایه‌گذاری می‌تواند یک رونق بسیار خوبی برای بندر شهید بهشتی چابهار ایجاد کند و ما باید با جدیت از این فرصت استفاده کنیم و عملیات خود را در این بندر تکمیل کنیم.

هاشمی با بیان اینکه در بندر چابهار بخش عمده‌ای از حمل و نقل مواد معدنی از این بندر انجام می‌شود گفت: کشور هند، افغانستان و پاکستان نیز باید در این زمینه همکاری کنند.  در راستای بهبود و تقویت عملیات بندری با  3 کشور فوق باید از این فرصت استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بندر چابهار ارز آوری بسیار خوبی برای کشور دارد افزود: مسئولان بخش بندری باید هر چه سریع‌تر فعالیت‌های این بندر را به نتیجه برسانند و تاکنون تمامی زیرساخت‌های این بندر تکمیل شده و تنها بخش کوچکی از اپراتوری‌ مانده که با ورود کشور هند این بخش نیز تکمیل می‌شود.

وی در پایان گفت: ایران خوشبختانه در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های بسیار قوی انجام داده و امیدواریم اثر تحریم‌ها در این بنادر با همت مدیران کمتر اثر بگذارد و ما بتوانیم با فرصت ایجاد شده در بندر چابهار‌ فعالیت‌های بندری خود را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار