نقش زنان موساد در عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل

یک نویسنده و پژوهشگر مصری در گزارشی از نقش زنان موساد در عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس با رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

نقش زنان موساد در عادی سازی روابط اعراب با اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری المیادین در گزارشی از دکتر رفعت سید احمد، نویسنده و اندیشمند مصری که رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های قاهره و به ویژه پژوهشگر مسائل جنبش‌های اسلامی است به بیان نقش زنان موساد در عادی سازی روابط کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی در این گزارش نوشت: در روز‌های اخیر برخی از شیوخ کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با سران رژیم صهیونیستی به صورت علنی دیدار کردند مسئله‌ای که پیش از این و در سال‌های گذشته به صورت مخفیانه صورت می‌گرفت، اما امروز آنان بدون ذره‌ای خجالت به صورت آشکار و با استقبالی گرم با یکدیگر دیدار می‌کنند. مسئله جالب توجه در این خصوص حضور قدرتمندانه یک زن در روند عادی سازی روابط، آن هم به صورت علنی و دیدار با شیوخ کشور‌های نفت‌خیر حاشیه خلیج فارس است.

چه بسا میری رگیف، وزیر ورزش رژیم صهیونیستی و نقشی که چند روز پیش در کشور امارات بازی کرد و از وزارت خانه‌ها و شورا‌ها و حتی مساجد این کشور با همراهی گرم شیخ‌نشین‌ها بازدید کرد، امری بی‌نظیر است و شاید این نمونه برای نشان دادن نقش زنان در بازی موساد برای نفوذ به کشور‌های عربی به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس کافی باشد.  بنابراین حضور موساد این بار نه به وسیله سفر نتانیاهو به عمان یا سفر ایوب قرا، وزیر ارتباطات این رژیم به دُبی بلکه به وسیله سفر میری رگیف، وزیر ورزش رژیم صهیونیستی و امثال آن صورت گرفت. کسی که زندگینامه‌اش بیانگر حضور وی به عنوان رهبر گروهی از صهیونیست‌ها در برنامه نظامی موساد موسوم به «گادنا» و تخصص وی در آموزش نظامی جوانانی است که برای خدمت نظامی در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی به ویژه در کشور‌های نفت‌خیز حاشیه خلیج‌فارس آماده می‌شوند.

در ادامه این گزارش آمده است: روند عادی‌سازی روابط با شیخ‌نشین‌های عرب ما را به خوانش این مسئله از زاویه دیگری فرا می‌خواند و آن نقش زنان در موساد است. ابتدا تاریخ نزاع با اسرائیل به ما می‌گوید که یکی از مهمترین درس‌های تاریخ یکصد ساله این نزاع پس از بیانیه بالفور در سال ۱۹۱۷ توان این رژیم استعمارگر در بکارگیری نهاد‌ها و نیرو‌های متعدد در نزاع علیه ماست و یکی از این نیرو‌ها بکارگیری زنان در درگیری هاست که تنها شامل درگیری‌های شهری و نظامی ارتش و پلیس نیست بلکه نقشی گسترده‌تر داشته و در طول سالیان متمادی نزاع در عملیات‌های خارجی جاسوسی از فلسطینیان و کسانی که آن‌ها را حمایت می‌کنند از کشور‌ها و سیاستمداران گرفته تا فرهیختگان عرب و غیر عرب را شامل می‌شود. سراسر تاریخ موساد مملو از ده‌ها داستان بحث‌برانگیز و خطرناک است که بیان آن‌ها در این گزارش نمی‌گنجد و تنها خطرات این سلاحی که تمامی دستگاه‌های امنیتی داخلی و خارجی این رژیم از آن استفاده می‌کنند، بیان می‌شود.

چه بسا آنچه قبلا درباره نقش خطرناکی که زیپی لیونی، وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی بازی کرده منتشر شده -زنی که یکی از برجسته‌ترین کارکنان موساد بوده است- نشان دهنده نقش وی در بکارگیری روابطش برای جذب سران فلسطینی تیم مذاکره‌کننده اوسلو است و نشان دهنده این است که وی چگونه تمامی سلاح‌ها از جمله روابط جنسی را برای تسلیم این افراد در برابر خواسته‌ها و برنامه‌های موساد و رژیم صهیونیستی به کار گرفته است.

بدون ورود به حکایت‌های تاریخی، فقط به عنوان مثال به ترور محمود المبحوح از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در هتلی در دبی بسنده می‌کنیم که این اقدام تروریستی از نقش برجسته زنان موساد پرده برمی‌دارد به طوری که ثابت شد پنج زن موساد در این جنایت مشارکت داشتند و مدیریت این گروه را زن جاسوس موساد به نام " جیل پولارد" برعهده داشت که این ترور با خوراندن سم و شوک برقی در اتاق المبحوح در هتلی در دُبی صورت گرفت، این حقایق بر نقش تاریخی و خطرناک زن صهیونیست در عملیات تروریستی از طریق موساد تاکید می‌کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز اخیرا در گزارشی بکارگیری زنان در موساد را مورد تاکید قرار داد و نوشت ۲۰ درصد از کارکنان موساد را زنان تشکیل می‌دهند و برای اولین بار در تاریخ این دستگاه جاسوسی زنی به عنوان معاون رئیس موساد به کار گرفته شد که نامش افراییم هلیفی است تاجایی که آهون یاتون، رئیس اسبق موساد که مجبور شد از منصب خود پس از ترور ناموفق خالد مشعل (رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس) در ۱۹۹۷ میلادی استعفا دهد، گفته بود موساد تنها دستگاه امنیتی اسرائیل است که زنان را در دو واحد به کار می‌گیرد اول "کیشت" یا کمان متخصص در یورش به دفاتر در تمام دنیا و ماموریت آن‌ها عکس برداری از اسناد مهم و نصب سیستم شنود است و دومین واحد با نام "یارید" یا بازار که مامویت آن حراست از افسران موساد در اروپا و آمریکا است که با مزدوران خود در اماکن سری دیدار می‌کنند.

دانی یاتوم، رئیس اسبق موساد نیز در این خصوص گفته بود که نسبت زنان شاغل در موساد در میان تمام دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل بالاترین درصد را دارد این درحالی است که موساد از افشای تعداد زنان شاغل در صفوف خود خودداری می‌کند، اما منابع متعددی تاکید می‌کنند که زنان بیشترین تعداد مزدورانی که برای انجام ماموریت‌های موساد بکار گرفته می‌شوند را تشکیل می‌دهند. این مسئله بیان کننده این است که زنان به مثابه سلاح نرم و بسیار خطرناکی هستند که پیدا کردن و دوری کردن از آن‌ها دشوار است، زیرا راه‌های شیطانی و سری که بیانگر ماهیت زن اسرائیلی است را به کار می‌گیرند.

در این راستا همچنین اسناد اسرائیلی تاکید کرده‌اند که موساد بر جذب و بکارگیری زنانی تکیه می‌کند که از کشور‌های غربی به اراضی اشغالی آمده‌اند چرا که آن‌ها فرهنگی متفاوت دارند. فرهنگی که اساسا مادی است و بر پایه خشونت و روابط جنسی آزاد است.

بسیاری از عملیات‌های جنایتکارانه موساد علیه فلسطینیان و اعرابی که از ۶۰ سال گذشته به طور مشخص از هنگام تاسیس موساد در اروپا زندگی می‌کنند نشان دهنده این است که موساد به صورت گسترده در عملیات ترور، از زنان یهودی بی احساس که دارای ریشه غربی هستند، استفاده می‌کند. کارشناسان بعد از رصد دقیق اکثر عملیات‌هایی که زنان موساد انجام داده‌اند، تاکید می‌کنند که این زنان غالبا در واحدی از موساد با نام "کیدون" که به معنای نیزه است بکار گرفته می‌شوند و کار آن‌ها عملیات‌های جاسوسی، ربودن و ترور است.

با این شرایط، وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی از مشهورترین مزدوران موساد به شمار می‌رود که پیش از ترک این سازمان و ورود به عرصه فعالیت‌های سیاسی در چندین عملیات سری شرکت کرده بود و این مسئله تاکید می‌کند که فعالیت زنان در موساد، راه را برای پیشرفت سیاسی وی در درون رژیم صهیونیستی همواره می‌کند.

بنابراین، این سلاح نرم و سمی که بخش اصلی آن استفاده از توانمندی زنان به ویژه توان و قدرت عاطفی و جسمی آنان است، در واقع یکی از خطرناکترین سلاح‌هایی است که موساد آن‌ها را علیه جهان عرب بکار می‌گیرد.

این تحلیلگر مصری در پایان گزارش خود آورده است: باید تاکید کرد که تاریخ ثبت می‌شود و روزی این افراد را در سند خیانتی که شایسته آنان است قرار خواهد داد و باید تاکید کرد که مقاومت و جبهه حق در فلسطین با وجود تمام لحظه‌های سخت و خیانت نزدیکان پیروز خواهد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار