امیر ولیوند در نشست خبری مطرح کرد؛

جزئیات برگزاری همایش تهدیدات نوپدید نظامی/ دشمن برای ضربه زدن به کشور به یک راه بسنده نمی‌کند

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جزئیات برگزاری همایش تهدیدات نوپدید نظامی را تشریح کرد.

دشمن برای ضربه زدن به کشور به یک راه بسنده نمی‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری نخستین همایش واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی با حضور امیر سرتیپ دوم حسین ولیوند زمانی فرماندهی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش صبح روز شنبه برگزار شد.

ولیوند درباره همایش واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی گفت: مبنای این همایش شناخت تهدیدها و توجه به اطراف است، در سال‌های اخیر که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده اجرای همایش‌هایی که چندان کارآمد نیست و مضر است ما باتوجه به همین موضوع در صدد برگزاری همایش واکاوی تهدیدهای نوپدید هستیم اگر به تهدیدها درست توجه نشده و آنها به خوبی شناسایی نشوند بیشتر در معرض آسیب‌های دشمن قرار می‌گیریم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی ارتش با بیان اینکه در زمانی تهدید تنها جنگ سخت شناخته می‌شد افزود: نظیر چنین سختی را در هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم اما امروز تهدیدات آن قدر پیچیده و متنوع است که باید حرکتی در خصوص شناسایی و رفع این تهدیدات گوناگون صورت گیرد.

ولیوند با بیان اینکه جنگ به سه سطح مختلف طبقه‌بندی می‌شود تصریح کرد: دانشگاه فرماندهی ارتش هم به این سه سطح یعنی تاکتیک، عملیات و راهبرد توجه ویژه‌ای دارد، ما در این سه حوزه فعال هستیم حتی در حوزه راهبرد دو دانشگاه فرماندهی و دانشگاه دفاع ملی به عنوان دو دانشگاه نظامی کشور با یکدیگر همکاری‌هایی دارند همایش واکاوی تهدیدات نوپدید دفاعی نظامی نقطه وصل سه سطح تاکتیک، عملیات و راهبرد است.

وی با بیان اینکه اگر به شناسایی تهدیدات نپردازیم دشمنان به کشور حداکثر آسیب را وارد می‌کنند افزود: دشمنان تنها به یک راه برای به چالش کشاندن نظام اسلامی بسنده نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با بیان اینکه حدود 600 مقاله به دبیرخانه این همایش واصل شده است اظهار کرد: کمیته‌های تخصصی در همین خصوص تشکیل شده است، همچنین این همایش با حضور دانشگاه‌های نظامی و غیر نظامی برگزار می‌شود اساتید دانشگاه‌های مختلف به دبیرخانه این همایش مقالات خود را ارسال کردند و در زمینه اجرای همایش و کارگاه‌های جانبی هم از مشارکت دیگر دانشگاه‌ها استفاده شده است.

وی چیستی و ارکان تهدیدات نوپدید، تهدیدهای نوپدید در حوزه نظامی، تهدیدات در حوزه سایبر و جنگ الکترونیک، تهدیدات نوپدید در حوزه سیاسی، تهدیدات نوپدید در حوزه اجتماعی و فرهنگی و تهدیدهای در حوزه زیست محیطی را از محورهای این همایش دانست و گفت: روز یکشنبه نمایشگاه و کارگاه‌های جانبی این همایش افتتاح شده و همایش از صبح روز دوشنبه با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام موسسات علمی و پژوهشی نیروهای مسلح در این همایش حضور دارند ادامه داد: 600 مقاله به دبیرخانه این همایش واصل شده است که از میان آنها 321 مقاله بعد از چهار مرحله داوری پذیرفته شده‌اند، در روز پایانی همایش 45 مقاله برگزیده ارائه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این همایش حضور پررنگ بانو‌ان در این همایش است که مقالات خوبی به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند.

ولیوند یادآور شد: از همه دانشجویان کارشناسی ارشد به بالا دعوت می‌کنیم برای پیشرفت حوزه علوم نظامی و مسائلی که دانشگاه‌های نظامی با آنها در ارتباط هستند با ما در قالب پروژه‌های دانشگاهی و خدمت وظیفه عمومی همکاری کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار