سفیر ایران در بوسنی در گقت‌وگو با الجزیره بالکان:

نقض برجام توسط ایالات متحده تضعیف نهادهای مهم بین المللی است

سفیر ایران در بوسنی گفت:نقض برجام توسط ایالات متحده تضعیف نهادهای مهم بین المللی بوده و باید با جدیدت با آن برخورد کرد.

ترامپ تسلیم ملت ایران را در خواب ببیندبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود حیدری سفیر کشورمان در بوسنی در مصاحبه تلوزیونی با شبکه الجزیره بالکان حاضر شد و به برخی سوالات درمورد کشورمان پاسخ داد که بخشی از این گفت‌وگو در ادامه می خوانید.

حیدری در پاسخ به سوال مجری برنامه و با اشاره به نقض برجام توسط آمریکا، اظهار کرد: نقض برجام توسط ایالات متحده تضعیف نهادهای مهم بین المللی مانند شورا امنیت، دیوان بین المللی دادگستری  و آژانس انرژی اتمی بین المللی را به دنبال داشته است و جهان باید با بی اعتبار سازی نهادهای بین المللی توسط این کشور مقابله کند.

وی با اشاره به دخالت‌های آمریکا در امور خاورمیانه تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا و متحدین اشغالگر و متجاوزش در منطقه غرب آسیا تبدیل به منبع تهدید صلح و ثبات در منطقه و جهان تبدیل شده است.

حیدری عنوان کرد: اگر جعبه سیاه گروگان گیری نخست وزیر لبنان به درستی رمز گشایی شده بود، الآن نه تنها خاشقجی، بلکه صدها کودک مظلوم یمنی هم زنده بودند.

سفیر ایران در بوسنی در ادامه گفت: اگر اتحادیه اروپا بخواهد به عنوان یک بلوک قدرتمند در صحنه بین المللی ایفای نقش بکند، باید ثابت کند که توان انجام تعهداتو حفاظت از اعتبار و استقلال خویش را دارد.

وی درمورد اهداف رئیس جمهور آمریکا برای تسلیم ملت ایران در برابر اقدامات واعمال تحریم های این کشور بیان کرد: ترامپ تسلیم ملت ایران را تنها در یک حالت می‌بیند و آن هم در خواب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار