حکیمی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مردم به شورا برای تعیین شهردار رای دادند نه احزاب/انتقاد از دخالت احزاب اصلاح‌طلب در انتخاب شهردار تهران

دبیرکل حزب اراده ملت ایران با انتقاد از دخالت احزاب اصلاح‌طلب در تصمیم‌گیری اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار گفت: مردم به اعضاء شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران رای داده‌ و دخالت احزاب صرفا به حواشی دامن زده و هیچ فایده‌ای در بر ندارد.


مردم به شورا برای تعیین شهردار رای دادند نه احزاب/ مسائل شورای عالی با پارلمان متفاوت استاحمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد فرآیند انتخاب مجدد شهردار تهران از سوی شورای شهر اظهار کرد: به نظر بنده شخصیت ها و احزاب در این مسئله دخالت نکنند و نظر مشورتی خود را به شورا انتقال دهند؛ نه اینکه در انتخاب شهردار و گزینه‌های نهایی شهردار اظهارنظر کنند.

وی ادامه داد: دخالت احزاب صرفا به حواشی دامن زده و هیچ فایده‌ای در بر ندارد؛ آنچه امروز باید مورد توجه قرار گیرد این است که مردم به اعضاء شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران رای داده‌ و احزاب اصلاح‌طلب صرفا باید نظر مشورتی خود را از طریق ساز و کارها مانند شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یا طرق دیگر به اعضاء شورا برسانند که حتما به تصمیم شورا کمک خواهد کرد.

عضو شورای  هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه  باید نامزد منتخب شورا از سوی شورای شهر احترام گذاشت، افزود: هرکس از سوی شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شود، مورد تایید خواهد بود و این مسئله جزء اختیارات شورای شهر در اداره شهر است.

حکیمی پور در ضمن  با اشاره به بازگشت تحریم‌های مجدد آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما در سیاست هیچ‌گاه قطعیت نداشته و در روابط بین الملل امور غیر قطعی است و اینگونه نیست که وزیر امور خارجه آمریکا قطعی و با اطمینان صحبت می کند؛ باید بگویند این اطمینان از کجا نشأت گرفته است.

وی در ادامه افزود: اروپایی ها اعلام کرده‌اند که مایل به حفظ برجام بوده و در حال تلاش برای اجرای سازوکارهایی در این رابطه هستند؛ اما همانطور که مقامات سیاست خارجی کشورمان اظهار کرده‌اند ایران تا جایی که منافع ما قابل تامین باشد، در این توافق خواهد ماند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در خصوص گمانه زنی ها برای ادغام شورای عالی سیاست‌گذاری با پارلمان اصلاحات گفت: تصور من این نیست که بحث ادغام جدی باشد؛ چرا که سازوکارها و شرایط آن ها با هم متفاوت بوده است. اما باید منتظر ماند تا شورای هماهنگی در این رابطه تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار