فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت عامل اصلی افسردگی هستند

گروهی از روانشناسان در دانشگاه پنسیلوانیا دریافته‌اند که استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت یکی از علل اصلی افسردگی هستند.

فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت عامل اصلی افسردگی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گذراندن زمان زیاد در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک باعث زیان زیادی در زندگی مردم جهان شده است. به تازگی مشخص شده است که این شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت عامل افسردگی افراد نیز می‌شوند. بر اساس تحقیقات روانشناسان دانشگاه پنسیلوانیا، افرادی که زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند، میزان افسردگی و گوشه‌گیری بیشتری نسبت به سایر افراد جامعه خواهند داشت.

این تحقیق همچنین نشان داد که افرادی که زمان استفاده از سایت‌هایی اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت را کاهش داده‌اند، اغلب شاهد پیشرفت چشمگیری در طرز فکر و روابط اجتماعی خود بوده‌اند و در مورد خود و زندگ احساس بهتری خواهند داشت. بر اساس محققان دانشگاه پنسیلوانیا، این اولین بار است که در یک تحقیق در رابطه با شبکه‌های اجتماعی یک رابطه مستقیم بین میزان استفاده از این شبکه‌ها و مشکلاتی از جمله افسردگی و تنهایی دیده می‌شود.

برای انجام این تحقیق، ملیسا هانت، استاد روانشناسی در دانشگاه پنسیلوانیا و تیمش به مدت سه هفته از 143 دانشجوی داوطلب مقطع کارشناسی در همین دانشگاه کمک گرفتند. نیمی از این داوطلبان آزاد بودند تا در روز به هر میزانی که می‌خواهند از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت استفاده کنند اما نیم دیگر اجازه داشتند فقط به مدت 10 دقیقه در روز شبکه‌های اجتماعی خود را استفاده کنند. نتایج این تحقیق جالب توجه بود؛ شرایط روحی و روانی گروه محدودتر به مراتب از گروهی که آزاد بودند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، بهتر بود. جالب است بدانید، افرادی که به گروه اول تعلق داشتند و به مرور زمان میزان استفاده خود را از این شبکه‌ها کاهش دادند، به تدریج کمتر احساس افسردگی می‌کردند.

محققانی که روی این پروژه کار کرده‌اند دلایل افزایش افسردگی در صورت استفاده مداوم از شبکه‌های اجتماعی را مقایسه میان کاربران و زندگی خود برای پی بردن به کیفیت بهتر زندگی و ترس از مورد بی توجهی قرار گرفتن در صورت عدم استفاده از این شبکه‌ها می‌دانند.


بیشتر بخوانید: مجرمان سایبری به دنبال دسترسی به اطلاعات کاربران ایرانی


انتهای پیام/

شبکه‌های اجتماعی، عاملان اصلی افسردگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
عامل اصلی افسردگی فقر و بیکاری هستند.
آخرین اخبار