انعقاد بیش از هزار قرارداد کارورزی در واحد‌های پذیرنده کارگری هرمزگان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: یک هزار و ۲۳۰ قرارداد در قالب طرح کارورزی در واحد‌های پذیرنده کارگری استان منعقد شده است.

سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، گفت: یک هزار و ۲۳۰ قرارداد در قالب طرح کارورزی در واحد‌های پذیرنده کارگری استان منعقد شده است.

وی افزود: ۷ هزار و ۲۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی استان در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ کارورز واجد شرایط، یکهزار و ۲۳۰ نفر که دارای قرارداد آموزشی هستند در بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های پذیرنده مشغول فراگیری آموزش‌های لازم برای ورود به بازار کار هستند.

سلیمی افزود: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، راهکاری مناسبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان است که در قالب این طرح، دانش‌آموختگان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی آموزش خواهند دید که دوره کارورزی حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه است و در این مدت کمک هزینه و حق بیمه کارورز از سوی دولت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

وی گفت:مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در نظر گرفته شده و به این منظور برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آن‌ها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال۱۰۰درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

سهمیه استان هرمزگان در راستای اجرای طرح کارورزی، ۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

انتهای پیام/ف

اجرای طرح کارورزی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.