دژپسند در جمع خبرنگاران:

دشمن از تمام امکانات برای مواجهه با قدرت رو به رشد ایران استفاده می‌کند

وزیر اقتصاد گفت: دشمن در تلاش است تا از تمام امکانات و فرصت‌ها خود برای مواجهه با قدرت رو به رشد ایران استفاده کند.

دشمن از تمام امکانات برای مواجهه با قدرت رو به رشد ایران استفاده می‌کندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در گردهمایی استانداران سراسر کشور که امروز (شنبه ۱۹ آبان ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره تحریم‌های اخیر آمریکا، گفت: دشمن در تلاش است تا از تمام امکانات و فرصت‌ها خود برای مواجهه با قدرت رو به رشد ایران استفاده کند.

وی افزود: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کار کشته شده‌ و شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم، لذا تجربه‌های خیلی خوبی داریم و برنامه‌هایی را برای مواجهه با این شرایط تدوین کرده‌ایم.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: همچنین لازم است که در این شرایط از تمام امکانات خود از جمله از همه ظرفیت‌هایی نیروی انسانی، فیزیکی و مالی در کشور استفاده کنیم، عبور از این شرایط خیلی سخت نیست، اما باید جدی باشیم و با یک برنامه مشخص اقدام کنیم، همچنین وزارت خانه و دستگاه‌های ذیربط هم باید تلاش می‌کنند تا این مسیر عبور کنیم.

دژپسند تاکید کرد: مردم باید بدانند که عبور از این شرایط سخت کمی تحمل مشقات را می‌طلبد و تحمل آن  فقط شامل  حال آنها نمی‌شود و همه ما باید این مشقات را تحمل کنیم، البته من فکر می‌کنم به لحاظ برنامه‌های اجرایی خوشبختانه تجهیز لازم به عمل آمده است.

وی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اینکه چه افرادی در وزارت اقتصاد مشمول این قانون می‌شوند، گفت: در وزارت اقتصاد فردی که مشمول این قانون شود را ندارم اما شرکت‌های تابع هم باید تا موعد مقرر این قانون را اجرا کنند.

دژپسند درباره انتخاب فردی به عنوان سخنگوی وزارت اقتصاد اظهار کرد: در وزارتخانه برای موضوع اطلاع رسانی کمیسیون خاصی را در نظر گرفته ایم که مدیرکل روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی مسئولیت آن را برعهده دارد.

وی درباره میزان سرمایه گذاری خارجی پس از تحریم‌ها گفت: ما در کشور ظرفیت‌های بومی خوبی برای جذب سرمایه خارجی داریم و امیدواریم بتوانیم با استفاده از پتانسیل بالای استانداری‌ها برای افزایش سرمایه گذاری در ایران بهره ببریم.

دژپسند با اشاره به دستاورد نشست امروز با استانداران سراسر کشور خاطرنشان کرد: با استانداران در چند حوزه مثل اصلاح نظام بانکداری چابک سازی و اقتدار گمرکات و افزایش کارآمدی نظام مالیاتی به تفاهم رسیدیم تا همکاری داشته باشیم، همچنین در جذب سرمایه گذاری خارجی هم اعلام همکاری خوبی صورت گرفت؛ با اراده ای که دراستانداران دیدم امیدوارم بتوانیم اقدامات خوبی در بحث اصلاح نظام بانکی به ویژه در حوزه بانک‌های دولتی انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
جناب وزیر منظورتون رشد روزافزون اقتصادیست یا بیحدو حصر صنعتیست.
آخرین اخبار