معاون سیمای رسانه ملی در یادداشتی مطرح کرد؛

پخش ۱۰۲۳ برنامه با محوریت «سبک زندگی حسینی» در محرم

میرباقری گفت:معاونت سیما در دهه اول محرم ۱۰۲۳ برنامه با محور «سبک زندگی حسینی» با شاخص های صبر و مقاومت روی آنتن برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛تلاش موفق تهیه کنندگان برنامه‌های مذهبی در طول دو ماه محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین به گونه‌ای بوده که تحسین معاون سیمای رسانه ملی را برانگیخته و در یادداشتی ضمن قدردانی از این تلاش ها، افق‌های پیش روی سیما را نیز با توجه به رسیدن به جشن چهل سالگی انقلاب ترسیم کرده است.

"بهار سیما"
امسال توفیق نصیبم شد تا قطره‌ای در دریای بیکران عشق حسینی باشم و همگام با خیل عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام زائر اربعین باشم.

علاوه بر زیارت، فرصتی نیز فراهم شد تا از نزدیک نظاره گر تلاش خالصانه همکارانم باشم و خداقوتی عرض کنم. تلاش خالصانه همکارانم از ابتدای ماه محرم برای پوشش مراسم عزاداری و سخنرانی‌های مذهبی آغاز شده بود.

تنها در دهه اول محرم امسال معاونت سیما ۱۰۲۳ برنامه برای پخش از شبکه‌های سیما با محور «سبک زندگی حسینی» روی آنتن برد که شاخص‌هایی همچون صبر، مقاومت، باور دینی بالا و امیدبخشی به عنوان محور‌های سبک زندگی اسلامی شاکله اصلی آنها به شمار می‌رفت. در همین ایام نتایج یک پژوهش علمی نشان داد شبکه‌های ملی سه، یک و دو به ترتیب در صدر انتخاب مخاطبان ویژه برنامه‌های دهه اول محرم صداوسیما قرار دارند.

اوج تلاش همکارانم را در پوشش راهپیمایی میلیونی اربعین شاهد بودیم. آنجا که با بهره گیری از تمام توان معاونت سیما با ۱۷ شبکه و کانال، شبکه‌ای ۲۴ ساعته مجازی ظهور و بروز کرد تا روایتگر جلوه گاه وحدت مردم ایران و عراق و منعکس کننده صدای مظلومیت و اقتدار مسلمین و پیام اربعین به دنیا باشد.

با گذر از ماه محرم و صفر ماه عزای اهل بیت علیهم السلام، دل تازه کردیم و با یاد ابا عبدالله الحسین (ع) معرفت کسب کردیم و با کوله باری ارزشمند از مواعظ قرآن و اهل بیت وارد ماه شادی یعنی ربیع الاول شدیم.

مردم کشورمان با تاسی به سید و سالار شهیدان ظلم ستیزی و مقابله با زور و استبداد را خط مشی زندگی خود قرار دادند، همین روحیه است که ۱۳ آبان امسال را بیش از گذشته رونق بخشید.آنهم در شرایطی که دشمن عهدشکن، آمریکا، بار دیگر نقاب از چهره کنار زده و عیان به جنگ با ملت ایران برخواسته است. با تدارک جنگ اقتصادی و به اذعان خود با تحریم‌هایی فلج کننده!

جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی بدخواهان ملت و کشور به موازات فشار اقتصادی در جریان است تا به خیال واهی خود رسیدن کشور به بن بست را به مردم القا کنند.

در این مقطع حساس، رسانه ملی به عنوان بزرگترین و فراگیرترین رسانه کشور باید نسبت به مدیریت هوشمندانه افکار عمومی اقدام کند. از آنجایی که بیش از ۷۷ درصد مصرف رسانه‌ای مردم از رسانه ملی است این مرجعیت و پیشتازی نسبت به ماهواره‌ها و دیگر رقبا فرصتی را در اختیار تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و برنامه سازان قرار می‌دهد تا متعهدانه و عالمانه به وظایف خود در برابر مردم و کشور عمل کنند. امید، انگیزه، شادی و آرامش را به خانه‌های مردم ببرند. آرامشی برگرفته از ایمان به فردای بهتر کشور و افق‌های روشن از جنس حرکت و پویایی. این مهم ناظر به تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر نقش پیام در برنامه‌ها است تا جایی که فرمودند: محتوای برنامه‌ها باید کیفیت دهنده، پرورش دهنده روح و فکر مخاطب و جهت دهنده به تلاش و زندگی او باشد.

برنامه سازان و تهیه کنندگان رسانه ملی که همان حنجره نظام هستند باید منادی وحدت و همدلی، مروج امید و مثبت اندیشی، راوی صادق دستاورد‌ها و افتخارات کشور و راهکار‌های برون رفت از مشکلات و چالش‌ها باشند و هجمه رسانه‌های معاند بیگانه را بی اثر کنند.

سند ۵ ساله سازمان نیز به عنوان نقشه راه در اختیار مدیران است و باید با هم افزایی اهتمام لازم را در اجرایی کردن آن داشته باشیم تا به مقصد و مقصود برسیم.

ماه‌های پایانی سال پیش روست، با آغاز ایام خجسته و مبارک ربیع الاول به استقبال جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب می‌رویم.

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارائه تصویری درست از دستاورد‌های چهل ساله انقلاب، یادآوری جنایات و خیانت‌های رژیم پهلوی و نمایش قدرت و ایمان مردم کشور از دیگر وظایف رسانه ملی به شمار می‌رود.

با آغاز ماه شادی اهل بیت علیهم السلام، برند‌های شاد و پرمخاطب تلویزیون بار دیگر مهمان خانه‌های مردم خواهند بود و برنامه سازان ما در حوزه‌های گوناگون توانمندتر از همیشه به میدان می‌آیند.

شادی و آرامش مردم از وظایف اصلی رسانه ملی است و ما به این وظیفه پایبندیم.

سید مرتضی میرباقری

انتهای پیام/

یادداشت معاون سیمای رسانه ملی درباره اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.