طرح‌های اشتغال راهبردی جدیدی توسط کمیته امداد استان کرمان در حال اجراست

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت:برنامه‌های راهبردی شغلی جدیدی توسط کمیته امداد کرمان دنبال می‌شود و در این زمینه چند پروژه بزرگ کشاورزی در جنوب استان کرمان در دست اقدام است.

طرح‌های اشتغال راهبردی جدیدی توسط کمیته امداد استان کرمان در حال اجراستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در نشستی که با حضور پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه استان کرمان استان ثروتمندی از نظر منابع و معادن است، گفت : باوجوداین همه معادن و منابع متأسفانه جمعیت قابل‌توجهی در این استان ثروتمند تحت حمات کمیته امداد قرار دارند.

صادقی افزود: 92 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که 75 هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مشمول دریافت مستمری هستند و ماهیانه حدود 20 میلیارد تومان مستمری به این خانوارها پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: 20 هزار دنش آموز و چهار هزار دانشجو نیز تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که بخشی از هزینه‌های تحصیلی این دانش آموزان و دانشجویان توسط امداد پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به قبولی‌های خوب دانشجویان تحت حمایت این نهاد در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بخشی از این دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد در مراکز آموزشی برتر کشور در رشته‌های مهم ازجمله پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی بابیان اینکه 23 میلیارد تومان در هفت‌ماهه نخست امسال در سرفصل‌های خرید، تعمیر و بازسازی مسکن و ساخت سرویس بهداشتی برای مددجویان هزینه شده است، گفت: سه هزار و 750 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان فاقد مسکن هستند که برای حل مشکل مسکن آن‌ها نیازمند کمک خیران نیکوکار هستیم.

صادقی ادامه داد: برای نخستین بار ۷۴۶ واحد مسکن مددجوی با مشارکت کمیته امداد، سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان کرمان در حال ساخت است.


وی در ادامه از رشد ۵۳۸ درصدی تأمین وسایل منزل مددجویان در هفت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابهِ پارسال خبر داد و افزود: در حال حاضر صف دریافت جهیزیه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد در استان کرمان صفر است.

صادقی با اشاره به اینکه بالاترین آمار سوءتغذیه در کودکان زیر پنج سال مربوط به استان کرمان است، افزود: 16 هزار کودک مبتلابه سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که 9 میلیارد تومان در شش‌ماهه نخست امسال برای رفع سوءتغذیه این کودکان هزینه شده است که نسبت به مدت مشابهِ پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است.


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اشتغال و توانمندسازی مددجویان را یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد دانست و گفت: تعهد کمیته امداد استان کرمان در کارگروه اشتغال در سال ۹۶ ایجاد چهار هزار شغل بوده که این نهاد موفق به ایجاد هفت هزار و 800 شغل شده است و این نهاد در سال گذشته موفق به جذب بیش از ۱۰۴ درصدی اعتبارات اشتغال شده است و کمیته امداد استان کرمان موفق به کسب رتبه نخست اشتغال در بین ادارات کل کمیته امداد در کشور شد.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار 18 میلیارد تومان اعتبار درزمینهٔ اشتغال پایدار روستایی به کمیته امداد استان کرمان اختصاص داده‌شده است.

صادقی بیان کرد: از 118 میلیارد تومان اعتبار اشتغال اختصاص‌یافته به کمیته امداد استان کرمان 95 میلیارد تومان هزینه و در سامانه ثبت‌شده است.

وی تأکید کرد: در سرفصل‌های مختلف اشتغال برنامه‌های راهبردی شغلی جدیدی توسط کمیته امداد دنبال می‌شود و در این زمینه چند پروژه بزرگ کشاورزی در جنوب استان کرمان در دست اقدام است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار