انتقاد آذری جهرمی از عدم‌معافیت گمرکی اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر، از وجود خلاء قانونی در معافیت گمرکی اتباع خارجی یا ایرانیان مقیم خارج از کشور برای موبایل‌های خود انتقاد کرد.

جوادبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یک کاربر توییتری، از وجود خلاء قانونی در معافیت گمرکی اتباع خارجی یا ایرانیان مقیم خارج از کشور انتقاد کرد و اعلام کرد اگر این قانون مصوب شود، سامانه ثبت تلفن همراه قابلیت پیاده سازی آن‌ را دارد.

یکی از کاربران از اینکه چرا مسافری که بیش از یک ماه در ایران می‌ماند، باید حق گمرکی موبایل را پرداخت کند، انتقاد کرد و از وزیر ارتباطات خواست که در این زمینه پاسخ دهد. این کاربر در توییتر نوشت:

«چرا مسافری که بیش از یک ماه در ایران بمونه باید حق گمرکی موبایل رو پرداخت کنه؟ علاوه بر مدت سفر محل اقامت هم باید در نظر گرفته بشه مثلا مسافر میتونه یک ایرانی مقیم خارج باشه که بنا به هر دلیلی مجبور هست بیش از یک ماه در ایران بمونه. امیدوارم وزیر جوان پاسخ بده»

جواد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این کاربر در حساب توییتری خود نوشت:

«معافیت‌های گمرکی خاصی برای اتباع خارجی یا ایرانیان مقیم خارج از کشور در قانون دیده نشده است. اگر مصوب شود، سامانه ثبت تلفن همراه قابلیت پیاده سازی آن‌را دارد.»

جواد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار