سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد:

خانه‌تکانی دیگر در دولت ترامپ/ وزیر بازرگانی آمریکا هم احتمالا اخراج می‌شود

منابع آگاه نزدیک به رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال برکناری وزیر بازرگانی این کشور تا پایان سال میلادی جاری خبر دادند.

خانه تکانی دیگر در دولت ترامپ در راه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، بنا به گفته منابع مطلع، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اطرافیانش گفته است که قصد دارد ویلبر راس، وزیر بازرگانی این کشور را تا پایان امسال جایگزین کند.

منابع نزدیک به رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند ترامپ تمایل دارد راس را با «لیندا مک‌ماهان» جایگزین نماید. رئیس جمهور آمریکا همچنین «ری واشبرن» را که سال گذشته به عنوان مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی خارجی منصوب کرد،  برای این مقام در نظر دارد.   مک‌ماهان که در حال حاضر ریاست اداره کسب و کارهای کوچک به بعضی از مشاوران نزدیک ترامپ گفته است که در صورت دریافت پیشنهاد پست وزارت بازرگانی، آن را قبول خواهد کرد.

در همین حال، منابع آگاه اعلام کردند هنوز تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است و ترامپ همیشه می‌تواند تا آخرین لحظه تصمیم خود را تغییر دهد. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ راس را از سمت خود برکنار می‌کند یا خیر. رئیس جمهور آمریکا اغلب درباره اعضای کابینه خود ابراز ناخوشنودی می‌کند. اخبار مربوط به برکناری احتمالی وزیر بازرگانی آمریکا در حالی منتشر شده است که دو روز پیش جف سشنز، دادستان کل آمریکا از سمت خود برکنار شد. او همواره هدف انتقادات رئیس جمهور آمریکا قرار می‌گرفت.

سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در واکنش به این اخبار، احتمال جایگزینی راس با مک‌ماهان را رد نکرد. سندرز از ابراز نظر بیشتر در این خصوص خودداری کرد. یکی از مقامات نزدیک به راس، یادآور شد که رئیس جمهور آمریکا هیچگاه درباره وزیر بازرگانی ابراز نارضایتی نکرده است.

هفته پیش نشریه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه اعلام کرد احتمال دارد پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، ۶ عضو کابینه ترامپ از سمت خود کناره‌گیری کرده یا برکنار شوند.  نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل که ماه گذشته رسما اعلام کرد در پایان سال جاری میلادی از سمتش کنار می‌رود و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا هم که از مدت‌ها قبل احتمال جدا شدنش از دولت ترامپ مطرح است، از افرادی هستند که پنتاگون را ترک می‌کنند.

در گزارش پولیتیکو نام جف شسنز، رایان زینک، وزیر کشور، ویلبر راس و کریستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی دیده می‌شد. به نوشته پولیتیکو، متحدان ترامپ می‌گویند او برای انتخاب جایگزین‌های این افراد، به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ فکر خواهد کرد و تلاش می‌کند افرادی را به کار بگیرد که شانس او برای پیروزی مجدد در انتخابات را افزایش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار