جزئیاتی جدید از نقشه ترور مکرون فاش شد

تلویزیون فرانسه جزئیاتی تازه را از نقشه ترور رئیس‌جمهور این کشور منتشر کرد.

جزئیاتی تازه از نقشه ترور مکرون فاش شدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کانال دو تلویزیون فرانسه گزارش داد چهار نفر مظنون به ترور رئیس جمهور، که در حال حاضر در بازداشت هستند، افشا کردند که قصد داشتند امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را در مراسم صدسالگی بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول در شهری در شمال این کشور مورد حمله قرار دهند.

افراد مظنون به ترور مکرون همچنین اعتراف کردند بر اساس نقشه آنها که از سوی فردی به نام ژان پیر طراحی شد، قرار بوده در 7 نوامبر در شهر شارلویل مزیر، مکرون را مورد حمله قرار دهند.

بنا به گزارش کانال دو تلویزیون فرانسه، ژان پیر از 31 اکتبر به علت تبادل برنامه‌های پیام رسانی رمزگذاری شده که در آنها رویکردی خصمانه نسبت به مکرون داشته، از سوی بازرسان کل امنیت داخلی فرانسه تحت نظر بوده است.

پلیس فرانسه در زمان بازرسی ماشین طراح نقشه ترور مکرون یک چاقوی سرامیکی را پیدا کرد که بنا به گزارش‌ها قرار بوده از بازرسی‌های امنیتی عبور داده  شود و به علت جنس غیرفلزی احتمالا در بازرسی‌های امنیتی شناسایی نمی‌شد و در زمان عبور مکرون از میان جمعیت می‌توانست برای حمله به او بکار گرفته شود.

در یورش 6 نوامبر پلیس فرانسه به سه منطقه مختلف در این کشور 5 مرد و یک زن دستگیر شدند و بنا به گزارش تلویزیون بی ام اف، افراد مظنون بین 22 تا 62 سال سن داشته و گفته می‌شود که به گروهای افراطی وابسته هستند. همچنین بنا به اعلام رسانه‌های داخلی فرانسه در بازرسی آپارتمان‌های افراد مظنون یک قبضه هفت تیر کالیبر 45 و چاشنی نارنجک یافت شد.

نقشه ترور مکرون درست چند روز پیش از حضور سران کشورهای جهان از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ترزا می، نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان  برای شرکت در صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس برملا شد. این اولین بار نیست که یک رئیس جمهور فرانسه هدف ترور قرار می‌گیرد. در جولای سال 2017 پلیس فرانسه یک جوان 23 ساله را به اتهام توطئه برای ترور مکرون دستگیر کرد.

چند روز پیش شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه گزارش داد پلیس این کشور 6 نفر را به دلیل تهدید امانوئل مکرون دستگیر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار