استاندار سیستان و بلوچستان:

بهره برداری از معادن استان سیستان و بلوچستان نیازمند سند چشم انداز است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های موجود در بخش معادن استان می‌طلبد که با داشتن چشم انداز و برنامه ریزی درست از ظرفیت‌های این بخش به خوبی بهره برداری کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای معادن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: معادن استان دارای ظرفیت‌های ارزشمند و نهفته‌ای است که بهره برداری صحیح از آن‌ها گامی در راستای پیشرفت و توسعه منطقه خواهد بود.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید کارگروهی متشکل از محیط زیست، صنعت و معدن و سایر دستگاه‌های دست اندر کار با ارائه راهکار‌های لازم در خصوص فعالیت‌های اکتشافی موارد را جمع بندی و برای تصمیم گیری نهایی به شورای معادن سیستان و بلوچستان اعلام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مسائل و موانع زیست محیطی معادن شناسایی شده در استان، افزود: نباید بگذاریم کار متوقف شود بلکه مدیران مربوطه پس از مطالعه دقیق و کارشناسی لازم در این نشست‌ها با قدرت و به درستی تصمیم گیری کنند.
وی گفت: انتظار داریم شرکت ایمیدرو در زمینه سواحل مکران نیز ورود کند چرا که این سواحل ظرفیتی ناشناخته و بی نظیر در دنیا است.

رئیس شورای معادن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در بخش معادن استان می‌طلبد که با داشتن چشم انداز و برنامه ریزی درست از ظرفیت‌های این بخش به خوبی بهره برداری کنیم.

محبی همراهی و هماهنگی مدیران مربوطه را لازمه حرکت سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه عنوان کرد و افزود: بهره برداری صحیح و با برنامه از ظرفیت‌های معدنی استان علاوه بر جهشی به سمت توسعه و پیشرفت، می‌تواند ظرفیت اشتغالزایی بسیار خوبی را برای افراد جویای کار فراهم کند.

وی گفت: با وجود خشکسالی‌های پی در پی و اثرات زیان بار ناشی از بیکاری جوانان، ایجاد اشتغال پایدار از جمله اولویت‌ها و الزامات دولت در سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با وجود اینکه مجموعه مدیران با تمام توان به طور شبانه روزی در تلاشند تا استان گامی به جلو بردارد، اما نقد سازنده و منصفانه برای پیشرفت بهتر امور لازم است چرا که انسان‌ها طبیعتا نیازمند نصیحت و نقد هستند تا بتوانند پیشرفت کنند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با این همه وسعت و مشکلات توسعه‌ای نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با مجموعه مدیران اجرایی استان است تا پس از هم فکری لازم، مشکلات را به منظور پیگیری به مرکز کشور انعکاس دهند.

 

انتهای پیام/ی

 

ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار