دو برابر شدن سطح زیرکشت پیاز در شهرستان فریدن

فرماندار فریدن گفت : به دلیل قیمت صادراتی پیاز ، سطح زیرکشت این محصول در شهرستان فریدن امسال به 2 هزار هکتار رسید که دو برابر پارسال است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدتقی معین الدینی فرماندار فریدن در نشست کارگروه برنامه ریزی ، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی با بیان اینکه سطح زیر کشت پیاز شهرستان با 2 هزار هکتار دو برابر بیشتر از پارسال است ، اظهار کرد: در حالی که در یکسال اخیر هرکیلوگرم پیاز از کشاورزان به قیمت 800 تومان خریداری شده ، این محصول در عراق 10 برابر این قیمت به فروش رسیده است.

وی تداوم خشکسالی ها در کشت نشدن نیمی از 30 هزار هکتار زمین زراعی شهرستان را موثر دانست و گفت : 3 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت سیب زمینی رفته است که سالانه بیش از 90 هزار تن سیب زمینی تولید می شود.

فرهاد حاجی مرادی مدیرتنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم در این نشست با اشاره به اینکه پارسال 7 هزارتن سیب زمینی از استان به خارج از کشور صادر شد ، گفت : امسال صادرات سیب زمینی برخلاف میل وزارت جهادکشاورزی ممنوع شد درحالی که محدودیت مناسبت تر بود .

حسن اصلانی رئیس اداره تعاون روستایی فریدن هم در ادامه این نشست گفت : دستگاه سورت محصولات کشاورزی با بیش از 5 میلیارد ریال هزینه خریداری وزمینه سورت روزانه 50 تن مکانیزه محصول سیب زمینی و پیاز فراهم شده است.
وی افزود: تاکنون 700 تن پیاز سورت شده از فریدن به عراق صادر شده است.

انتهای پیام/م

افزایش کشت پیاز در شهرستان فریدن به دلیل قیمت صادراتی آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.