در آستانه سالگرد پایان جنگ جهانی اول؛

پاریس به پادگان نظامی تبدیل شده است

تدابیر بسیار شدید امنیتی در پاریس برای برگزاری مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی اول، این شهر را بیشتر شبیه یک "پادگان نظامی" کرده است.

پادگان نظامی به نام پاریسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها برای برگزاری مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول و کنفرانس صلح؛ تدابیر بسیار شدید امنیتی در پاریس در جریان است به نحوی که رسانه‌ها حال و هوای این شهر را بیشتر شبیه یک "پادگان نظامی" عنوان می‌کنند.

۱۰ هزار پلیس، ژاندارم، نیرو‌های امنیتی و ارتشی علاوه بر نیرو‌های ویژه لباس شخصی از زمین و هوا و دریا (رود سن) با بکارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی امنیتی از جمله بالگرد، قایق‌های تندرو و دوربین‌های مداربسته تمامی رفت و آمد‌ها و حرکات شهروندان و حتی گردشگران را به شدت تحت کنترل دارند.

فقط ۲ هزار نیروی امنیتی و پلیس در میدان آرک دو تریومپ (میدان پیروزی) و خیابان‌های اطراف مستقر شده اند تا امنیت مراسم ۱۱ نوامبر را برقرار کنند.

این مراسم صبح امروز یکشنبه با حضور حدود ۷۰ تن از سران، روسای جمهور، نخست وزیران و رهبران کشور‌های درگیر در جنگ جهانی اول از جمله روسای جمهور امریکا و روسیه و صدر اعظم آلمان به میزبانی مکرون رئیس جمهور فرانسه بر گزار می‌شود.

برخی گرو‌های افراطی و تندرو فرانسوی از جمله گروه جوانان "بلک بلوک" تهدید به حمله و بمب گذاری در مراسم ۱۱ نوامبر کرده اند.

عصر روز یکشنبه نیز کنفرانس صلح پاریس با حضور ۷۰ تن از سران و روسای جمهور، نخست وزیران و نمایندگان ارشد دولت‌ها و ۲۵۰۰ کارشناس در سالن لگراند هال پاریس آغاز بکار می‌کند و تا ۱۳ نوامبر ادامه می‌یابد.

محور کنفرانس صلح پاریس تاکید بر چندجانبه گرایی و مبارزه با ناسیونالیسم افراطی است. قرار بود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در این کنفرانس شرکت کند، اما شب قبل از عزیمت وی به پاریس اعلام شد او در این کنفرانس شرکت نمی‌کند.

انتهای پیام/

پاریس آماده سالگرد پایان جنگ جهانی اول می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار