رمزگشایی از علل شکست بازوهای رسانه‌ای دشمنان ایران/ از لو رفتن آبشخور «من و تو» تا بحران هویتی «اینترنشنال»

مجری صداوسیما و کارشناس مسائل بین الملل درباره علل تضعیف بازو‌های رسانه‌ای دشمنان در جنگ نرم علیه ایران توضیحاتی ارائه داد.

رمزگشایی از علل شکستن بازوهای رسانه‌ای دشمنان در جنگ نرم علیه ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن عابدینی مجری صداوسیما و کارشناس مسائل بین الملل با گذاشتن پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام راهبردهای مثلث «غربی،عربی،عبری» علیه جمهوری اسلامی ایران و همچنین علل تضعیف  بازوهای رسانه های این مثلث را مورد بررسی قرار داد.

عابدینی در پست اینستاگرامی خود نوشت:

مثلث شوم غربی ، عربی و عبری برای آنچه فروپاشی جمهوری اسلامی می دانند سه راهبرد در پیش گرفته اند.

۱-تهدید معتبر نظامی که البته به سبب توان دفاع راهبردی ایران بصورت معناداری از دستور کار خارج شده است.

۲- تحریم اقتصادی که به علت همجواری ایران با 15 کشور که شمار زیادی از ان ها حاضر به پذیرش سیاست های ایالات متحده نیستند ، عملیاتی کردن آن دشوار است.

۳- ایجاد ناامنی داخلی با استفاده از عملیات روانی که مدت هاست در قالب بهره گیری از بازوهای رسانه ای بمرحله اجرا گذاشته شده است.

رسانه های فراگیر و شبکه های اجتماعی، ابزار این جنگ رسانه ای هستند که برخی از آنها به علت بر ملا شدن ماهیت انها از کارایی اندکی برخوردارند.


بیشتر بخوانید:سه راهکار امیرعبداللهیان برای مأیوس کردن دشمن


الف : شبکه صدای امریکا از آن رو که بصورت مستقیم مبلغ راهبردهای وزارت خارجه #امریکا است در میان مخاطب هرگز با استقبال مواجه نشده است.
ب : شبکه BBC فارسی متعلق به ملکه انگلیس گرچه تلاش کرده است چهره ای حرفه ای ارائه دهد اما در گذر زمان ریزش مخاطب شده است.

ج: شبکه من وتو با دستور کار سرگرمی توانست در دوره ای شماری از مخاطبان دو رسانه دیگر را جذب کند اما با روشن شدن ابشخور انگلیسی آن نتواست انتظار مالکان براورده کند.

د: شبکه ایران اینترنشنال طی افزون بر یکسالی که راه اندازی شده است کوشش کرد تصویری مستقل نزد مخاطبان ارائه دهد،افشاگری گاردین که پرده از صاحبان سعودی ان برداشت، این شبکه را با بحران هویتی مواجه کرد.

به نظر می رسد این موضوع که یکی دیگر از پیامدهای افشاگری پیش از مرگ جمال خاشقجی است را می توان یک شکست در راهبرد نبرد رسانه ای غربی ، عربی و عبری بر ضد جمهوری اسلامی ایران تلقی کرد.

رمزگشایی از علل شکستن بازوهای رسانه‌ای دشمنان در جنگ نرم علیه ایران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۴۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
تمام تلاش دشمن پاشیدن بذر نارضایتی در میان مردم و تحریک بعضی ها برای موضع گرفتن بر علیه اسلام عزیز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
به امید خدا و تلاش و کوشش همه جامعه این مشکلات اقتصادی را هم حل خواهیم کرد و رو به جلو حرکت خواهیم کرد
France
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
حتماً شک نکن ما از نسل خط شکن های هشت سال جنگیم ما میتوانیم و پیروز نهایی هم ما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ایوب رشیدی
۱۱:۲۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
دشمنان و مخالفان ایران اسلامی چه داخلی و خارجی از این هم خوار و رسوا و مآ یوستر خواهند شد زیرا پاسداری از خون پاک شهیدان دین و وطن ضامن پایداری و استمرار انقلاب اسلامی ایران است .اسلام حق و ماندنی ست .
آخرین اخبار