افتتاح ورزشگاه ۳۰ هزار نفری فولاد خوزستان با حضور معاون رئیس جمهور

«ورزشگاه فولاد خوزستان» روز سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح ورزشگاه 30 هزار نفری فولاد خوزستان با حضور معاون رئیس جمهوربه گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از  سایت باشگاه فولاد خوزستان، «ورزشگاه فولاد خوزستان» روز سه شنبه با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش با توجه به علاقه‌ی وافر نوجوانان و جوانان استان به ورزش و نیاز مبرم به فضای ورزشی، ساخت یک ورزشگاه مدرن منطبق بر قوانین فیفا لازم و ضروری به نظر می‌رسید. ورزشگاه فولاد خوزستان که یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های عمرانی شرکت فولاد خوزستان (منطبق بر معیار‌های بین المللی و مورد تایید AFC) به شمار می‌رود، عملیات احداث آن از سال ۱۳۸۷ آغاز و پس از گذشت قریب به ۱۰ سال، روز سه شنبه ۲۲ آبان افتتاح خواهد شد.

این مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی که در شمال شرقی اهواز و در محل اختصاصی باشگاه فولاد خوزستان قرار گرفته، در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان (بدون احتساب پارکینگ اختصاصی و جاده‌های دسترسی، استخر، زمین‌های تمرین و سالن تکنیک) بنا شده است.

از مشخصات و امکانات ورزشگاه فولاد خوزستان می‌توان به دارا بودن سه زمین چمن طبیعی علاوه بر زمین اصلی ورزشگاه با ابعاد استاندارد برای تمرین، نور کافی جهت بهره برداری در شب، تدارک نور زمین اصلی به میزان ۲۴۰۰ لوکس نور، سرپوشیده بودن در سطح تماشاگران، استخر سرپوشیده به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع جهت کمک به ریکاوری ورزشکاران پس از مسابقه، سالن سرپوشیده به مساحت ۳۹۰۰ مترمربع در مجموعه ورزشی جهت تمرین تکنیک‌های فوتبالی در هوای گرم خوزستان، سالن اجتماعات به ظرفیت ۱۸۰ نفر، سالن‌های رختکن مجزا و مجهز به دوش، سرویس‌های بهداشتی، جکوزی، سونای خشک و بخار، ویژه‌ی تیم‌های سوم، چهارم، میهمانان و میزبانان، بهداری به مساحت۴۰۰ مترمربع با امکانات کافی، بخش رادیولوژی با امکانات لازم، جایگاه VIP ویژه میهمانان و شخصیت‌ها با امکانات مناسب، رستوران به مساحت ۷۵۰ مترمربع، جایگاه ویژه خبرنگاران در مهمترین نقطه ورزشگاه برای تهیه گزارش از مسابقات و... اشاره نمود. البته مهمترین ویژگی این ورزشگاه که آن را نسبت به سایر ورزشگاه‌های کشور متمایز نموده، حذف پیست تارتان (پیست دو) در کنار زمین است که این موضوع باعث می‌شود هواداران با فاصله کمی مسابقات فوتبال را تماشا نمایند.

این ویژگی سبب شده مهندسان نورافکن‌های ورزشگاه را روی لبه‌های سقف ورزشگاه نصب نمایند؛ همچنین در ساخت چمن این ورزشگاه از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده شده و جزو مرغوب‌ترین چمن‌های دنیا و کیفیتی برابر با بهترین ورزشگاه‌های استاندارد دنیا را دارد؛ اتاق‌های متعددی برای داوران، تیم‌ها و مسئولان تعبیه شده به نحوی که بیش از دو تیم همزمان می‌توانند از امکانات ورزشگاه استفاده نمایند؛ سکو‌های ورزشگاه فولاد هر یک با قوس مخصوص به خود ساخته شده و با کدگذاری در جای مشخص شده، نصب گردیده اند که این امر در ورزشگاه‌های دنیا کمتر به چشم می‌خورد.

همچنین در بیان چشم انداز ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان، تلاش در راستای برجسته‌تر شدن ورزشگاه در سطح کشور و منطقه، حفظ و توسعه، بهره مندی از دانش فنی، تخصصی و مدیریتی افراد خبره و باتجربه و استفاده از عوامل فنی-اجرایی متخصص، افزایش کمی وکیفی خدمات فرهنگی، ورزشی و ... در نظر گرفته شده است. افق ورزشگاه در فعالیت‌های اقتصادی، تلاش در تحقق کسب درآمد‌های ناشی از برنامه ریزی خرد و کلان، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های ورزشی و فرهنگی، درآمد زایی از اماکن وتأسیسات مربوطه، انجام فعالیت وبهره وری جهت خودکفایی هر چه بیشتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

طالقانی: برای برگزاری دیدار‌های دوستانه تیم ملی فوتبال در خوزستان، نامه‌ای به من نرسیده است

افتتاح «فولاد آرنا» با میزبانی از تیم ملی فوتبال ایران

اسلامیان: حاشیه‌ها پیش از جام جهانی به تیم ملی ضربه زد/

مخالفت فدراسیون فوتبال با برگزاری بازی‌های تیم ملی در شهرستان‌ها


انتهای پیام /

افتتاح ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان با حضور مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.