رئیس شورای شهر مهریز خبر داد؛

عوارض ۱۰ برابری برای اجاره خانه‌های مسکونی به اتباع غیر مجاز

رئیس شورای شهر مهریز گفت: افرادی که منازل مسکونی خود را به اتباع غیر مجاز اجاره می‌دهند باید عوارض ۱۰ برابری پرداخت کنند.

عوارض ۱۰ برابری برای اجاره خانه‌های مسکونی به اتباع غیر مجازبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ مهدی زارع رئیس شورای شهر مهریز در نشست خبری اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه  با اشاره به مهم‌ترین علمکرد امسال شورای شهر مهریز گفت: طرح تصویبی امسال افرادی که منازل مسکونی خود را به اتباع غیر مجاز اجاره می‌دهند باید عوارض ۱۰ برابری را پرداخت کنند.

زارع افزود: برای تعریز خیابان منتظری ۳۰ پلاک باقی مانده است که ساکنان آن‌ها به هیچ عنوان راضی نمی‌شوند که شورای شهر باید از طریق قانونی وارد شود.

وی در خصوص عقب افتادگی مزایده فضای سبز مهریز به مدت یک ماه گفت: پیمانکاری فضای سبز ابتدا برنامه سه ساله ارئه داد، ولی با تحویل یک ساله آن موافقت شد.

وی ادامه داد: این برنامه شامل سکو سازی و زیباسازی فضای سبز بود با حذف تشریفات واگذار شد و با برسی‌های انجام شده متوجه شدیم که خلاف قانون است امکان واگذاری وجود ندارد و دوباره از طریق مزایده واگذار می‌شود.

زارع گفت: مشکل اجرای ساختمان انتقال خون پیمانکار این ساختمان معبر ۱۵ متری فضای سبز در نقشه اجرا نکرده بود که اصلاحو و اجازه ساخت داده شده است.

وی ادامه داد: تا پایان امسال  هیچ گونه کار دستی در شهرداری راه اندازی سیستم بایگانی شهری انجام نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مهریز با اشاره به اجرای  طرح تخفیف ۳۰درصدی عوارض ساختمان تا پایان سال ۹۶ گفت:۹۰درصد از طرح‌ها ارئه شده در کمیته انطباق تصویب شد .

وی ادامه داد: با شعار امسال شورای اسلامی شهر نهضت سامان دهی پیاده رو‌ها که تا پایان امسال تحقق میابد.

علیرضا ابویی عضو شورای شهر مهریز گفت: باید واضح گویی در شهرستان مهریز انجام شود متاسفانه مهریز یک شهر پایلوت شده است و این آسیب‌ها اساسی به شهر می‌زند.

وی ادامه داد شهرستان مهریز از پتانسیل خوبی برخوردار است علت اینکه به رشد مناسب نرسیده است باید راه مناسبی ارئه شود نباید مسولان را به چالش کشید.

ابویی افزود: شورای شهر نظارت بر کار شهرداری دارد، اما دخالتی در انجام کار‌های شهری انجام نمی‌دهد.

وی گفت: ۶ مصوبه برای ورودی شهر مهریز ارئه شده است، ولی عملا کار زیادی انجام نشده است شورای شهر دغدغه‌های زیادی برای مهریز دارند.

  ضرورت همکاری بیشتر راه و شهر سازی مهریز  با شورای اسلامی شهر

وی افزود: باید شرایط خاص مهریز را دید اداره راه و شهر سازی در رابطه با ورودی مهریز همکاری بیشتری را با شورای شهر و شهرداری مهریز انجام دهد به دلیل تمام نشدن کار پیمان کار ورودی مهریز هنوز امکان واگذاری آن به شهرداری وجود ندارد.

زهرا دهقانی زاده عضو دیگر شورای شهر نیز با اشاره به کار‌های فرهنگی سطح شهرستان گفت: در پارک بانوان باهمکاری ادارات مختلف از جمله شبکه بهداشت و آموزش و پرورش که با ۱۰۰ نفر استقبال بانوان انجام شد کلاس‌های آموزشی و بهداشتی ویژه بانوان صورت گرفته است

وی افزود: یک خبر خوش برای بانوان مهریزی در جهت اشتغال آن‌ها داریم تا میدواریم شرکت پسته بامکان متفاوت و نیروی کاری کمتر به چرخه بازار و اشتغال زایی برگردد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار