استاندار کرمانشاه:

دولت ۱۳۰۰ میلیارد تومان سود امهال‌ها را پرداخت می‌کند/در ظرف ۹ ماه با حمایت‌های دولت و مردم توانستیم از بحران خارج شویم

استاندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر دولت ۱۳۰۰ میلیارد تومان سود امهال‌ها را پرداخت می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  هوشنگ بازوند  استاندار کرمانشاه امروز در مراسم یاد بود درگذشتگان زلزله در روستای کوییک حسن اظهار داشت: در حال حاضر دولت ۱۳۰۰ میلیارد تومان سود امهال‌ها را پرداخت می‌کند.

وی افزود: اعتباراتی که دولت به عنوان کمک‌های بلاعوض به بنیاد مسکن، مردم، دامپروری، کشاورزی  طی این مدت پرداخت کرد حدود ۱۵۵۲ میلیارد تومان بود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت در این حادثه زلزله کم نگذاشت و با تمام وجود کمک کرد، گفت: بعد از زلزله حدود یک‌ماه درگیر اسکان اضطراری پس از آن یک‌ماه درگیر اسکان موقت و ۴۵ روز درگیر بارندگی‌های شدید بودیم.

بازوند گفت: در ظرف ۹ ماه با حمایت‌های دولت و مردم توانستیم از مجموع ۶۸ هزار واحد تعمیری ۵۹ هزار واحد در بانک ثبت‌نام شوند و از این تعداد کار تعمیر ۵۳ هزار واحد به اتمام برسد، یعنی بیش از ۹۳ درصد کار انجام شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون ۱۷ هزار واحد احداثی تکمیل شده است و با مشاهده و مقایسه این موارد با روز اول زلزله می‌توان درک کرد که پیشرفت کار چقدر قابل قبول است.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در این زلزله دولت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک کرد و از این به بعد تا پایان کار پشتیبانی خواهد کرد.

بازوند ادامه داد: با مقایسه این زلزله با مشابه آن که در ورزقان رخ داد می‌توان درک کرد که در آن زلزله کار ساخت ۲۱ هزار و ۲۰۰ واحد ۱۸ ماه طول کشید، اما در استان کرمانشاه پس از گذشت ۹ ماه ۷۰ هزار واحد تکمیل شده است.

وی حضور رهبر انقلاب را نقطه قوتی برای مسئولین و تسکینی بر آلام مردم در آن حادثه دانست و بیان داشت: رهبر انقلاب در سخنان خود بر تسریع در کار‌ها و فرصت سازی تاکید کرد و بر این اساس کار‌ها پیش رفت و به حمد خدا امروز شاهدیم که از این تهدید فرصت‌سازی‌های خوبی شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هیچ دولتی به اندازه این دولت در بحران مشارکت نکرده است و هیچ منتی هم بر کار‌های خود ندارد؛ تنها زلزله‌ای در طول تاریخ بوده است که پس از ۳۶ ساعت رئیس جمهو حضور پیدا کرد و اعتباران هم در طی ۳۶ ساعت ابلاغ شد.

بازوند از صبر و تحمل مردم در طول این مدت هم تقدیر کرد و گفت: این زلزله که ۲۰ ثانیه به طول انجامید ۶۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که برای بازسازی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز بود.

وی بیان داشت: دولت حدود ۱۰ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان تامین اعتبار کرد و گفتنی است که کمک‌های هلال احمر و مردمی در این خصوص چیزی حدود ۳۹۴ میلیارد تومان بود.

 

انتهای پیام/ی

 

استاندار کرمانشاه در مراسم سالگرد وقوع زلزله

برچسب ها: حوادث ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار