رئیس میراث فرهنگی کشور؛

با تشکیل کمپ های گردشگری، گردشگری طبیعی را احیاء می کنیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: سعی داریم با تشکیل کمپ های گردشگری، گردشگری طبیعی را در کشور احیاء کنیم.

با تشکیل کمپ های گردشگری، گردشگری طبیعی را احیاء می کنیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در حاشیه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان گردشگری unwto در همدان، در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مدتی است گردشگری در ایران نشاط مضاعفی پیدا کرده است گفت: در شرایط سخت هم گردشگری به رشد خود ادامه داده است.

مونسان ببان کرد: گردشگری در دنیا جابگاه ویزه ای پیدا کرده و دنبا ایران را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری قبول دارد به طوریکه 80 عضو از سازمان.جهانی گردشگری این ادعا را تایید می کند.

وی با بیان اینکه این اجلاس فرصتی است تا ظرفیت های گردشگری کشور را به دنیا معرفی کنیم یاد اور شد: ایران و همدان به این واسطه معرفی شده اند.

مونسان با اشاره به اینکه امید میرود ارتباطات بیم المللی با حضور میمهانان اجلاس در همدان تقویت شود، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در این اجلاس این است که اگر بخش گردشگری و صنایع دیتی سازمان تشکیل شود مرکز ان ایران باشد و به زودی این بخش در ایران شکل خواهد گرفت.وی ادامه داد: مقرر شد در بازنگری پلان گردشگری کشور به ایران کمک شود تا هر چه مطلوب تر صورت گیرد

مونسان با بیان اینکه  سهم گردشگری از افتصاد کشور مشخص نیست، یادآور شد: گردشگری در بخش های مختلف به شکل مستقیم و غیر مستقیم اثر گذار است و باید حساب آن مشخص شود چرا که این حساب پیچیده است و نمکز امار و بانک مرکزی باید در این زمینه به سازمان میراث فرهنگی کمک کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران علاوه بر جاذبه های تاریخی حاذبه های فراوان طبیعی نیز دارد اظهار داشت: بخش عمده ای از گردشگری ایران فرهنگی بوده اما به سمت گردشگری طبیعی رفته ایم و مقرر شد که از تجربه های بین الملی برای هر چه بهتر اجرا کردن اکوتوریسم استفادا کنیم که در این راستا کمپ هایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده که تصویر خوبی از سوی میمهانان حاضر در اجلاس به دنیا معرفی شود و امید میرود این تصویر به توریست بین الملی منتقل شود.

استاندار همدان هم در این نشست گفت:  80 عضو از سازمان جهانی گردشگری در همدان حضور دارد.

نیکبخت با اشاره به ابنکه اگر 20 میلبارد تومان مبل منبت به گردشگران فروخته شده است نتیجه اولویت دار بودن بخش گردشگری در استان است گفت: همدان در انتن ملی و بین المللی جای گرفت که حاصل تلاش رسانه ها است

وی گفت: اگر نرخ بیکاری همدان در تابستان به 6.5درصد رسبده و کمترین نرخ بیکاری کشور را دارد به طور عمده ای به صنعت گردشگری ارتباط دارد.

انتهای پیام/ ج

احیاء کمپ های گردشگری طبیعی در اولویت است

برچسب ها: گردشگری ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.