مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران مطرح کرد؛

افزایش ۵۰ درصدی میزان بارش نسبت به سال‌های گذشته

بختیاری گفت: میزان بارندگی تا ابتدای امروز ۴۶ میلی متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد و نسبت به آمار دراز مدت ۵۰ درصد افرایش داشته است.

میزان بارش نسبت به سال های گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه میزان بارش در ابتدای سال آبی حکایت از سال پربارشی دارد، اظهار کرد: میزان بارندگی تا ابتدای امروز ۴۶ میلی متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد و نسبت به آمار دراز مدت ۵۰ درصد افرایش داشته است.

وی افزود: میزان ذخایر سدها به ۵۵۴ میلیون متر مکعب رسیده است، اما هنوز ۱۵۰ میلیون متر مکعب کسری در مخازن آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران تصریح کرد: میزان مصرف آب شرب در تهران ۶۸۳ متر مکعب است و میزان مصرف آب نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است که متناسب با رشد جمعیت ارزیابی می شود.

بختیاری با بیان اینکه میزان مصرف روزانه  ۲.۹ میلیون متر مکعب است، افزود: در تاریخ ۲۰ تیرماه میزان مصرف روزانه مشترکان تهرانی ۳.۵ میلیون مترمکعب بوده که رکورد مصرف را شکسته است.

وی گفت: ۷۰ درصد آب مصرفی تهران از آب های سطحی و ۳۰ درصد از آب‌های زیرزمینی بوده است که به تناسب ترسالی این میزان تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با بیان اینکه امسال سال سختی را در کشور و تهران به لحاظ تأمین آب پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: افزایش درجه حرارت به همراه کمبود بارش مشکلات فراوانی را برای تامین آب مشترکان به وجود آورد اما با وجود این با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم آب تهران را بدون قطعی و افت فشار تامین کنیم.

وی با اشاره به افزایش جمعیت در غرب تهران بیان کرد: در شرق تهران مشکلی برای تأمین آب وجود ندارد، اما در غرب تهران به دلیل افزایش جمعیت، ساخت و سازهای جدید و قطعی برق با قطعی آب مواجه بودیم.

به گفته وی؛ تصفیه خانه شماره ۶ در غرب تهران برای تأمین آب این منطقه به زودی وارد مدار می شود و ۲ پکیج تصفیه خانه اضطراری  طراحی شده است.

بختیاری تصریح کرد: پیش بینی می شود سال آینده میزان مصرف آب در تهران ۸ درصد رشد داشته باشد که با توجه به توسعه مناطق پردیس باید آمادگی خود را برای تامین منابع آبی آنها حفظ کنیم.

وی افزود: سهم تولید انرژی های برقابی حدود ۸ هزار مگاوات است که در صورت عدم ورود کارون ۳ و ۴ با اجاره ژنراتور بتوانیم بخش برقابی را تامین کنیم.

مدیرعامل آبفا استان تهران با اشاره به توسعه شبکه آب استان تصریح کرد:۷۰ درصد شبکه فاضلاب کشور و ۴۵ درصد تصفیه خانه تکمیل شده است اما به لحاط میانگین آماری از کشور عقب هستیم.

وی افزود: ۱۰ تصفیه خانه در استان تهران به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در دهه فجر مراسم کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
مثل اينكه انشالله از دوران خشك سالي عبور كرديم
آخرین اخبار