برگزاری دوره امداد و نجات برای دو هزار و 960 مددجوی زنجانی

دوهزارو 960 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان دوره آموزشی امداد و نجات را سپری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،  صفری مدیرکل كميته امداد استان با اشاره به اینکه به‌ منظور استفاده از ظرفیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در حوزه محرومیت‌ زدایی تفاهم‌ نامه همکاری بین دو دستگاه منعقد شده است، گفت: يكی از مهم‌ترين اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان است.

وی بابیان اینکه برخی از مناطق استان از نقاط آسیب خیز در حوزه بلایای طبیعی است، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد باهدف پیشگیری و افزایش آمادگی جامعه هدف در زمان وقوع بلایای طبیعی است.

صفری ادامه داد: با افزایش سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت كميته امداد استان زنجان در کنار توجه به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی منازل مسکونی جامعه هدف میزان عوارض ناشی از بلایای طبیعی در خانواده های مددجویی کاهش می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: دوهزار و 960 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از آموزش‌های امداد و نجات با استفاده از کارشناسان جمعیت هلال‌احمر این استان در شش‌ماهه نخست امسال بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سهمیه ابلاغی دوهزارو768نفر از مددجویان تحت حمایت بایستی در این دوره ها شرکت نمایند گفت: تعداد جامعه هدف بهره‌مند از دوره‌های آموزشی امداد و نجات به بیش از دوهزارو960 نفر رسید که 107درصد از برنامه هدف‌گذاری شده در این بخش در شش‌ماهه نخست امسال محقق شده است.

صفری از بیمه شدن منزل مسکونی و اثاث منزل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در برابر آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی خبر داد و گفت: منازل مسکونی و اثاث منزل 20 هزار 169خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در برابر آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی بیمه‌ شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در 6ماهه نخست امسال  26 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در اثر وقوع سیل وآتش سوزی خسارت‌ دیده‌اند، ادامه داد: به‌ منظور جبران خسارت مددجویان آسیب ‌دیده از بلایای طبیعی 25 میلیون و800هزار تومان پرداخت‌شده است.

انتهای پیام / ک


منازل مسکونی و اثاث منزل 20 هزار 169خانوار تحت حمایت کمیته امداد زنجان در برابر بلایای طبیعی بیمه‌ شده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.