بهبود و تقویت پوشش گیاهی و منابع آبی در بیش از ۷ هزار هکتار از مراتع استان همدان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از اجرای طرح‌های مختلف برای بهبود پوشش گیاهی و افزایش منابع آبی در نزدیک به ۷ هزار هکتار مراتع استان همدان خبر داد.

بهبود و تقویت پوشش گیاهی و منابع آبی در بیش از ۷ هزار هکتار از مراتع استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان  با بیان اینکه این طرح‌ها از  محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است افزود: این اقدامات بیولوژیکی درسطح ۶ هزار و ۹۴۶ هکتارمراتع استان همدان آغاز شد.

او با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۱۹ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال هزینه می‌شود افزود: این طرح‌ها شامل بذر کاری در هزار و ۲۳۹ هکتار، کشت علوفه دیم ۹۱ هکتار، کود پاشی هزار و ۶۴۲ هکتار، ذخیره نزولات به وسعت ۳۷ هکتار وکپه کاری ۸۲۴ هکتار در تمامی شهرستان‌های استان است.

اسفندیار خزائی هدف از اجرای این طرح‌ها را  ذخیره نزولات جوی، بهبود و تقویت پوشش گیاهی مراتع وتعذیه سفره‌های آب زیر زمینی دانست و ادامه داد:۳ هزار و  ۱۱۳ هکتار قرق مراتع استان از دیگر اقدامات بیولوژیکی منابع طبیعی در سال جاری می‌باشد.

او با بیان اینکه در استان همدان ۸۲۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد گفت: به منظور حمایت از بهره برداران محلی و مرتعداران، طرح ساخت واحداث آبشخور دام به تعداد ۳۷ دستگاه، مرمت چشمه‌ها وقنوات ۲۰ دهنه در مراتع شهرستان‌های رزن،کبودراهنگ،اسدآباد، تویسرکان، نهاوند، همدان و بهار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عملیات حفاظت و قرق مراتع در بخش‌هایی از محدوده طرح‌های مصوب مرتع داری را از دیگر اقدامات بیولوژیکی امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/ا

افزایش پوشش گیاهی مراتع استان همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.