فعالیت ۳ اقامتگاه بومگردی در بجنورد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجنورد گفت: امسال ۳ اقامتگاه بومگردی در بجنورد فعال و ۳ اقامتگاه دیگر هم در حال بهره برداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  احمد رضا رحیم زاده سر پرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری تاریخی و طبیعی در شهرستان بجنورد گفت:  امسال تا کنون ۳ اقامتگاه بومگردی فعال و ۳ اقامتگاه دیگر نیز مراحل تشکیل پرونده و دریافت موافقت‌های اولیه و اصولی است و هم اکنون در شرف بهره برداری هستند.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان بجنوردکه در مسیر شهر مقدس مشهد قرار دارد، ماندگاری مسافران و گردشگران برای استفاده از اقامتگاه‌های بوم گردی افزایش یافته است.

رحیم زاده با اشاره به اقامتگاه‌های موجود در شهرستان بجنورد شامل بوم گردی عمو دردی ، شالیزار حامد باباامان و دالان فیروزه بیان کرد: توانستیم نوعی جدید از اقامتگاه‌ها را که اصیل‌تر و نزدیک‌تر به بافت فرهنگی شهرستان بجنورد است را گسترش دهیم.

وی اظهارکرد: اقامتگاه‌های بوم گردی به دلیل قرار داشتن در بافت فرهنگی روستایی و تاریخی ، توان جذب گردشگران خارجی را هم دارا است.

انتهای پیام / ب

ایجاد اقامتگاه بومگردی در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.