شرکت ۱۰ هزار قرآن‌آموز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از شرکت بیش از ۱۰ هزار قرآن آموز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ، حجت‌الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: امسال در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان پنج هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند که با احتساب شرکت‌کنندگان پارسال بیش از ۱۰ هزار نفر قرآن آموز در این طرح شرکت دارند.

وی افزود: امسال در مرحله شهرستانی بیش از هزار نفر ثبت‌نام کننده داشتیم و در مرحله استانی  ۲۵۰ نفر حضور داشتند و  که برگزیدگان آن به مرحله کشوری راه یافتند.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان ، بیان کرد: چهار محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و ۲۰ محفل قرآنی با حضور قاریان استانی برگزار شد.

وی گفت: هفت مورد مراسم جزء خوانی قرآن کریم هم‌زمان با ماه مبارک رمضان به‌صورت مستقیم از صداوسیمای استان پخش شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به فعالیت مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در استان با عضویت ۳۰۰ نفر حافظ قرآن در استان اشاره کرد و افزود: این مرکز در حرم مطهر حضرت سید عباس (ع) بجنورد مستقر بوده و در آن حفظ قرآن از طریق تلفن و فضای مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور بیش از دو هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده، از اعطای مدرک به دارندگان حد نصاب قبولی و اهدای جوایز به ۵۰ نفر به قید قرعه خبر داد.

وی افزود: ۲۵۰ نفر مربی در استان در برگزاری جلسات حفظ قرآن آشنایی با مباحث قرآن و . . . در این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان این که امسال ۵۰ نفر از مربیان قرآنی استان را برای ذوره‌های آموزشی به قم اعزام کردیم ، گفت: در این راستا از داور بین‌المللی دعوت شده و دوره آموزشی برگزاری کردیم تا این قاریان به سطح کشوری و بین‌المللی ارتقا یابند.

انتهای پیام / ب

شرکت ۵ هزارو ۲۰۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.