معاون بهره‌برداری شرکت آبفا همدان:

کنتورهای آب را در برابر سرما محافظت کنید

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مشترکان آب و فاضلاب در فصل سرما مراقب یخ‌زدگی کنتورها باشند و در صورت یخ‌زدگی لوله‌ها با 122 تماس بگیرند.

کنتورهای آب را در برابر سرما محافظت کنیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا نیکداد با اشاره به احتمال برودت هوا و یخبندان احتمال یخ‌زدگی کنتورهای آب اظهار کرد: برودت و سردی هوا ممکن است موجب یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور‌، لوله‌ها و اتصالات آب و به تبع آن بروز مشکلات برای مشترکان شود که در این راستا افراد باید نسبت به پوشیدگی کنتور اقدام کنند.

وی ادامه داد: مشترکان آب باید به ویژه در ساختمان‌های شمالی که کنتور آب در حیاط قرار دارد، کنتور را عایق‌بندی و با پارچه‌های پشمی بپوشانند تا احتمال یخزدگی وجود نداشته باشد‌.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: باید لوله‌های آب منازلی که روکار است را مراقبت کرد و با عایق پشم شیشه مواظب کنتور و لوله‌ها باشند، زیرا در صورت یخ‌زدگی با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه اگر مشترکان دارای شیر آب در حیاط هستند باید از آن استفاده نکنند، افزود: در این صورت حتی سعی کنند آبی داخل شیر آب وارد نشود و لوله‌ها را نیز بپوشانند.

نیکداد با تاکید بر اینکه مشترکان می‌توانند در صورت یخ زدن لوله‌ها با 122 تماس بگیرند تا مأموران آبفا نسبت به باز کردن آن اقدام کنند، افزود: مشترکان نیز باید اطلاعات کافی را نسبت به یخ‌زدگی کنتور خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به مشترکان از طریق همایش‌ها، صدا و سیما، بروشورها و روزنامه‌ها صورت گیرد، بیان کرد: همچنین از طریق خدمات مشترکان و نمایشگاه‌های امداد و نجات باید مردم را با نکات ایمنی آشنا کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: استفاده از کیسه‌های حاوی خاک اره، پوشال، پارچه، گونی و پشم شیشه در محفظه و محل استقرار کنتور آب از شیوه‌های موثر در مقابل یخ‌زدگی کنتور است و می‌توان از قطع طولانی‌مدت جریان آب در شبکه داخلی منزل و سایر اماکن جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشترکانی که انشعاب و کنتور آب آنها دچار یخ‌زدگی شده، هرگز از آب داغ به طور مستقیم برای یخ‌زدایی استفاده نکنند، تصریح کرد: این مسئله موجب ترکیدگی لوله و کنتور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مواقع یخ‌زدگی آب مشترکان قطع نخواهد شد زیرا در صورت عدم جریان آب، سایر لوله‌ها نیز دچار یخ‌زدگی می‌شود، به همین علت عملیات باز کردن لوله‌های یخ‌زده نیز در گرمای روز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ص.ف

خطر سرما زدگی کنتور های آب در برابر سرما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.