مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:

شکار در نوار ۷ کیلومتری حاشیه مرزهای اردبیل ممنوع شد

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به هم مرز بودن استان اردبیل با کشور جمهوری آذربایجان نوار هفت کیلومتری حاشیه مرزهای این استان شکار ممنوع است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل افزود: آموزش به عنوان محوری‌ترین برنامه‌ سازمان محیط زیست مورد تأکید قرار گرفته و تلاش برای ارتقای سطح آگاهی‌ عمومی و پیشگیری از تخلفات زیست محیطی می‌بایست در اولویت برنامه‌های آحاد مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ پاسگاه محیط‌بانی در سطح استان اردبیل فعال است، گفت: تجهیز این پاسگاه‌ها به لوازم مورد نیاز نوین حفاظتی و آموزش محیط‌ بانان در مواجهه با شرایط مختلف در حال انجام است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل با دعوت از همگان برای آشنایی با قوانین زیست محیطی و صیانت از مواهب طبیعی، تصریح کرد: نیازمند افزایش جلب مشارکت‌های مردمی و ارتقای آگاهی‌های عمومی به منظور حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست که به عنوان میراث ارزشمند گذشتگان در دستان ما به امانت سپرده شده است، هستیم.

خداپرست افزود: فعالیت‌های اداره‌کل محیط زیست استان اردبیل بر اساس سیاست‌های اعلامی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بوده و افزایش نظارت‌ها بر اجرای صحیح قوانین در مناطق تحت حفاظت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: با هدف ارتقای فرهنگ زیست محیطی آموزش‌های لازم ویژه دهیاران، زنان شهری و روستایی، نوجوانان و جوانان و کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اردبیل ارائه می‌شود تا در راستای حفاظت از محیط زیست اقدامات درخور تحسینی را شاهد شویم.

انتهای پیام/ع

فعالیت 11 پاسگاه محیط بانی در اردبیل

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.