در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مافیای صیادان روسی به دنبال صید بی‌رویه فوک‌های خزری

مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود 100 هزار گونه فوک خزری در دریای خزر وجود دارد، اما به دلیل شکار بی‌رویه در روسیه جمعیت این گونه کاهش یافته است.

داود میرشکار مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با صدور مجوز کشتار فوک‌های خزری از سوی کشور روسیه به صیادان محلی اظهار کرد: شکار فوک‌های خزری در کشور روسیه به عنوان یک شغل سنتی از گذشته مرسوم بوده است.


بیشتر بخوانید: جان باختن فک خزری در سواحل شمالی کشور/ تراژدی انقراض در کمین پستاندار کمیاب دریای خزر


وی افزود: گوشت فوک خزری معمولا برای پرورش آهو و از پوست آن برای تهیه البسه استفاده می‌شود.

مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شکار فوک خزری کم کم به یک مافیا تبدیل و همین موضوع باعث شد تا شکار فوک خزری در این کشور ممنوع شود.

میرشکار  تصریح کرد: طی سال‌های گذشته سازمان‌های مردم نهاد ایران با همکاری تشکل‌های مردمی کشورهای همجوار دریای خزر توانستند ممنوعیت شکار این گونه در معرض خطر انقراض را به دست آورند.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب تشکل‌های مردمی، ایجاد مرکز امداد و نجات فوک خزری در باغستان روسیه بود و هم اکنون نیز خدماتی را به فوک‌های مجروح و به دام افتاده ارائه می‌دهد.

مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مافیای کشور روسیه مانند صیادان برای شکار فوک خزری مجوز دریافت و این گونه را مانند شیلات صید می‌کنند که موجب به خطر افتادن جمعیت این گونه در حال انقراض شده است.

میرشکار تصریح کرد: براساس آخرین شمارش‌ها حدود 100 هزار گونه فوک خزری در دریای خزر وجود دارد، اما به دلیل شکار بی‌رویه در کشور روسیه جمعیت این گونه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
مگه گوشت و پوست فک بدرد میخوره ؟
آخرین اخبار