بازدیدمعاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از دفاتر تسهیل گری جهاد دانشگاهی استان

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از دفاتر تسهیل گری جهاد دانشگاهی استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در جریان بازدید از دفاتر تسهیل گری جهاد دانشگاهی  با تقدیر از فعالیت‌های ارزنده جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف مورد نیاز جامعه اظهار کرد:ایجاد دفاتر تسهیل گری اقدام ارزشمندی از سوی جهاد دانشگاهی است تا مردم مناطق محروم و کم برخوردار به طور جد در مدیریت شهری و توسعه مناطق حاشیه نشین همکاری داشته باشند.
 
وی افزود:آموزش و توانمندسازی و رصد مشکلات مردم مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بعنوان اهداف اصلی دفاتر تسهیلگری می‌تواند مورد برنامه ریزی قرار گیرد.
 
مصطفوی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی با هدف رسیدگی به مسائل حاشیه نشینی و ارائه مشاوره‌های لازم در حوزه بهداشت، اشتغال، مسائل اجتماعی، اقتصادی، روانشناسی و حقوقی به ارگان‌های ذیربط و ساکنان این مناطق ایجاد شده اند افزود: یکی از مهمترین اهداف این دفاتر، برقراری ارتباط مناسب بین دستگاه‌های اجرایی و مردم با هدف توانمندسازی ساکنان است.
 
در ادامه این بازدیدرئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، فقر اطلاعاتی در مناطق حاشیه نشین را یکی از مشکلات اساسی در این مناطق عنوان کرد و گفت: دفاتر تسهیل گری در راستای آگاهی بخشی و تسهیل گری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی این مناطق فعالیت می‌کنند.
 
 عاقلی بابیان اینکه واژه تسهیل گری بسیار گسترده است، افزود: در طول سال‌های گذشته از مساله تسهیل گری غفلت کرده ایم و این واژه بسیار ظریف و پیچیده است که باید توجه جدی به آن مبذول داشت.
 
وی افزود: شناسایی نقاط قوت و ضعف، اولین مرحله تسهیل گری بوده و پس از آن وارد مرحله آموزش و توانمندسازی می‌شویم که این مساله سال‌ها طول می‌کشد و به مرحله تسهیل گری نباید به چشم پروژه نگاه شود، چراکه یک پروسه است که همواره و همیشه باید جریان داشته باشد و به رشد و توسعه آن توجه داشته باشیم.
 
دکتر عاقلی گفت: امروز شکاف اجتماعی بین مردم و مسئولین وجود دارد که منجر به التهابات اجتماعی شده و به نوعی تبدیل به مسائل سیاسی و امنیتی می‌شود و دفاتر تسهیل گری خواهند توانست شکاف بین مسئولین و جامعه و مردم را حل کنند.
 
وی باتاکید بر اینکه دفاتر تسهیل گری بخصوص در مناطق حاشیه نشین می‌توانند بسیار موثر باشند، یادآور شد: با ایجاد دفاتر تسهیل گری در مناطق محروم و کم برخوردار مردم این منطقه به دفاتر تسهیل گری اعتماد کرده اند و این دفاتر را به عنوان یک مامن و پناهگاه برای خود می‌دانند.
 
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی فقر اطلاعاتی در مناطق حاشیه نشین را یکی از مشکلات اساسی در این مناطق عنوان کرد و ادامه داد: دفاتر تسهیل گری در راستای آگاهی بخشی در این مناطق فعالیت می‌کنند و شناسایی افراد خیر و نیکوکار نیز از طریق این دفاتر صورت می‌گیرد تا به مشکلات مردم رسیدگی شده و در انجام اقدامات دفاتر یاری گر باشند.
 
انتهای پیام/م

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از دفاتر تسهیل گری جهاد دانشگاهی بازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.