برگزاری اولین جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی بندرماهشهر با کتابداران

اولین جلسه رئیس اداره کتابخانه های شهرستان بندرماهشهر با محوریت برنامه ریزی هفته کتاب با کتابداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد فروغی نژاد، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان بندر ماهشهر با تبریک فرا رسیدن بیست و ششمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار بیان داشت: در آغاز هفته کتاب قصد داریم با برگزاری برنامه های مختلف از جمله عضویت رایگان، نشست های کتابخوان، مسابقات نقاشی، کتابخوانی و همچنین اجرای برنامه های کتابخوانی برای عموم شهروندان در سطح شهر، شعار امسال هفته کتاب با عنوان"حال خوش خواندن" را تحقق بخشیم.

وی افزود: در آستانه اولین روز از هفته کتاب برنامه دیدار با خانواده شهدا و همچنین دیدار با امام جمعه به اتفاق کتابداران از دیگر برنامه های هفته کتاب در شهرستان است.

فروغی نژاد ضمن تشریح عملکرد کتابخانه های استان خوزستان به ارائه اطلاعات آماری از کتابخانه های عمومی استان در مقایسه با کتابخانه های شهرستان بندرماهشهر پرداخت و گفت: علیرغم کمبود امکانات و مشکلات موجود با برنامه ریزی مدون و مناسب می توان به بهبود وضعیت کتابخانه های شهرستان کمک کرد و گامی در احیای کتابخانه برداشت.

این مقام مسئول اذعان داشت: کتابخانه ها باید بعنوان یکی از مراکز فرهنگی شهرستان شناخته و در محوریت کار قرار بگیرند و همچنین محل ایجاد انگیزه برای کودکان، نوجوانان و جوانان تحصیل کرده و یا در حال تحصیل باشد.

محمد فروغی نژاد اظهار کرد: فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم باید از سنین کودکی پرورش داده شود تا در شخصیت آن ها نهادینه شود، تشویق خانواده ها و حضور معلمان و دانش آموزان در کتابخانه های عمومی،همکاری مسئولان و نهادهای مختلف، برگزاری برنامه های فرهنگی توسط کتابخانه ها برای جذب مردم و ترویج این فرهنگ امری بسیار ضروری است.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های مجموعه پرسنل اداره و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان برای بهبود ارتباط مردم با کتاب و افزایش سهم کتاب در زندگی مردم تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/گ

بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.