فرماندار اردکان مطرح کرد؛

لزوم ایجاد ارتباطی نزدیک بین مدرسه و صنعت

فرماندار اردکان گفت: آموزش و پرورش دانش آموزان را در غالب اردو‌های گردشگری به مراکز صنعتی و معدنی اعزام و آنها را با روند تولید آشنا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ هادی مقیمی فرماندار اردکان در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش در ازدکان گفت: مصوباتی باید باشد که دانش آموزان در غالب اردو‌های گردشگری صنعتی  به مراکز صنعتی و معدنی اعزام  و از نزدیک با روند تولید آشنا شوند متاسفانه خیلی از فارغ تحصیلان دانشگاهی وقتی وارد بازار کار می‌شوند الفبای صنعت را می‌بینند الفبای کار و تولید اشتغال صنعت را نمی‌بینند.

مقیمی با اشاره به اینکه  باید ارتباطی نزدیک بین مدرسه و صنعت ایجاد شود، افزود: انجمن‌های اولیا و مربیان نقش بسیار موثری در مدارس  دارند اگر وقت گذاشته شود مدیریت و کادر آموزشی مدرسه  می‌تواند  آن اهدافی که برای انجمن تعریف شده به خوبی محقق کند.

تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان

مقیمی گفت:گاهی‌اوقات دانش‌آموزان در مواجهه با چالش‌های درسی، دچار ترس و استرس می‌شوند و این عامل سبب پایین آمدن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: نبود پشتکار و اعتماد به نفس کافی، روحیه‌ی تلاش مضاعف و ایجاد افکار مثبت را از آن‌ها می‌گیرد و درنتیجه، عملکرد آن‌ها مناسب نخواهد بود پس باید ریشه‌ی  ترس‌ها و استرس‌ها را شناخت و با استفاده از راهکار‌های مناسب بر آن‌ها غلبه کرد. 

فرماندار اردکان گفت: اگر بخواهید مسابقه‌ای بگذارید برای دانش آموزان باید مسابقه رعایت اخلاق و ادب باشد حفظ کردن جز ۳۰ قران  خوب است اما  این به تنهایی کار ساز نیست  باید در کنار حفظ آیات قران اخلاق و ادب باید در جامعه رعایت شود.

مقیمی افزود: جامعه‌ای می‌تواند پیشرفت کند که سالم باشد  در کنار آموزش و حفظ قرآن ، تفسیر و معنی آیات مهم است جامعه‌ای که آرام باشد نفع آن به همه می‌رسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار