گورستان تاریخی«پیرنق»، ظرفیت پنهان گردشگری تاریخی نیر

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گورستان تاریخی روستای پیرنق را ظرفیت پنهان گردشگری تاریخی این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام وکیلی، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر صبح امروز در بازدید از این گورستان تاریخی تصریح کرد: گورستان تاریخی روستای پیرنق یکی از آثار شاخص تاریخی شهرستان نیر است.

وی افزود: این گورستان تاریخی معروف به گور قبری در شهرستان نیر از لحاظ تنوع سنگ های صندوقچه ای شکل و نقش و نگارهای روی سنگ در نوع خود بی نظیر است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: گورستان پیرنق یکی از ظرفیت های گردشگری تاریخی شهرستان نیر است که ضروری است به عنوان جاذبه کمتر شناخته شده معرفی شود.

وکیلی تاکید کرد: تعدد صندوق قبرهای سنگی در شکل های مختلف از حیث تاریخی و هنری در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود این ظرفیت تاریخی می توان اقامتگاه های بوم گردی را تقویت کرده و ماندگاری گردشگر در این منطقه را افزایش داد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر افزود: در صورتی که ایده هایی در این خصوص ارائه شود، با پرداخت تسهیلات و تامین زیرساخت ها طرح های بوم گردی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

گورستان تاریخی«پیرنق» در شهرستان نیر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.