در واکنش‌ به توهین‌‌های روز گذشته ترامپ به فرانسه و مکرون

سخنگوی دولت فرانسه: ترامپ «بی‌نزاکت» است

سخنگوی دولت فرانسه گفت رئیس‌جمهور آمریکا با حمله (لفظی) به فرانسه در تاریخ ۱۳ نوامبر مرتکب بی‌نزاکتی شده است.  

سخنگوی دولت فرانسه: ترامپ «بی‌نزاکت» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه تصریح کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با حمله (لفظی) به فرانسه در تاریخ 13 نوامبر مرتکب بی نزاکتی شده است. 

گفتنی است روز گذشته دونالد ترامپ برای دومین بار در هفته جاری امانوئل مکرون را آماج انتقادات خود قرار داد و در یک توئیت جدید، بار دیگر کشورهای اروپایی را موظف به پرداخت سهم خود به ناتو کرد.

او که در توئیت پیشین خود خطاب به مکرون، ضمن انتقاد از ایده وی مبنی بر ایجاد ارتش اروپایی، آن را «توهین آمیز» عنوان کرده بود، در پیام جدید خود، بار دیگر مکرون را هدف حملات لفظی قرار داد و نوشت: «امانوئل مکرون ایجاد ارتش برای حفاظت از اروپا در برابر آمریکا، چین و روسیه را پیشنهاد کرده است. اما این آلمان بود [به جای روسیه، آمریکا و چین] که در جنگ جهانی اول و دوم [به فرانسه حمله کرد]. فرانسه در چه شرایطی بود؟ آنها [فرانسوی ها] تا پیش از ورود آمریکا [به جنگ] داشتند آماده یادگیری زبان آلمانی در پاریس می شدند. پول ناتو را می دهید یا نه!»

وی در توئیت دیگری نوشت: «مشکل اینجا است که امانوئل مکرون در فرانسه میزان محبوبیت بسیار پایینی دارد، 26 درصد و نرخ بیکاری (این کشور) نیز حدود 10 درصد است. او فقط قصد داشت به موضوع دیگری بپردازد. ضمناً هیچ کشوری ملی‌گراتر از فرانسه نیست، (این کشور) مردمانی بسیار مغرور دارد و بحق اینگونه است. عظمت را دوباره به فرانسه بازگردانید!»

این اظهارات ترامپ در واکنش به طعنه مکرون به رویکرد ملی‌گرایانه وی بیان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار