نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه سمیه باغملک

زنگ کتاب و کتابخوانی به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی امروز در مدرسه سمیه نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زنگ کتاب و کتابخوانی به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه سمیه با حضور فرماندار شهرستان باغملک، رئیس اداره کتابخانه های عمومی و مسئولان این شهرستان نواخته شد.

محمد نجاتی پور، فرماندار باغملک در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه هفته کتاب و کتابخوانی از 24 لغایت 30 آبان ماه است، گفت: زنگ کتاب و کتابخوانی در حقیقت زنگ دانایی و آگاهی برای آموختن و هدایت دانش آموزان به سمت فرهنگ سازی مطالعه کتاب در جامعه است.

نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه سمیه باغملک

وی درخصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی بیان کرد: دانش آموزان باید علاوه بر مطالعه کتاب‌های درسی به مطالعه کتاب‌های غیردرسی نیز روی بیاورند و از همین دوران جوانی و کودکی با کتاب انس داشته باشند.

نجاتی پور کتاب قرآن کریم را به عنوان کتاب مسلمانان و معجزه ابدی دانست و اظهار داشت: در انتخاب کتاب باید هوشیارانه عمل کرد، بطوریکه کتاب انتخابی، اندوخته ارزشمندی در مسیر زندگیمان باشد.

ایرج کمایی، رییس اداره کتابخانه های عمومی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اشاره به آمار پایین مطالعه در کشور افزود: برای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به عزم ملی و منابع مالی برای تامین امکانات است و مسئولان و مدیران مدارس نیز باید برای بهبود وضعیت مطالعه در میان دانش آموزان تلاش کنند. ​

نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه سمیه باغملک

وی تصریح کرد: معرفی کتاب های مفید متناسب با مقطع تحصیلی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی شهر، عضویت رایگان دانش آموزان در کتابخانه ها، تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه های کتاب هفته کتاب و کتابخوانی است.​

در پایان این مراسم به معلمان و دانش آموزان این مدرسه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تعدادی کتاب اهدا شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری مسابقه کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.