صبحانه ات را تنها بخور! / والدین از معجزه ناشتایی غافل نشوید

از آنجایی که وعده صبحانه باعث ایجاد انرژی و شور و نشاط در دانش آموزان می شود کارشناسان توصیه می کنند به هیچ وجه این وعده غذایی حذف نشود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ساعت مثل همیشه بر روی 6 و 30 دقیقه صبح کوک شده است و مادر خانواده زودتر از همیشه بیدار است تا اسباب صبحانه را برای سایر اعضای خانواده آماده کند، در حالی که مادر در تدارک صبحانه است امیر علی هنوز بین خوابیدن وبیدارشدن مردد است و دلش می خواهد پنج دقیقه ای بیشتر بخوابد ، پنج دقیقه ای که زود به زود تمدید می شود و آخر سر این مادر است که باید با ترفندهای زیادی او را بیدار کرده و مجبور کند تا 2 لقمه صبحانه بخورد.

این برنامه هر روزشان است از مادر اصرار برای خوردن صبحانه و از امیر علی انکار،او علاقه ای به خوردن صبحانه ندارد و بهانه های مختلفی برای مادر می تراشد ولی از آن جایی که مادر می داند پسر دانش آموزش بر اثر نخوردن صبحانه قدرت یادگیری اش کاهش می یابد  برای خوردن دو لقمه صبحانه پافشاری می کند.

این ماجرا حکایت بسیاری از مادران و فرزندانی است که هر روز برای خوردن یا نخوردن صبحانه با همدیگر بحث و مجادله می کنند.

 

صبحانه وعده ای که نباید فراموش شود/ وعده صبحانه باعث ایجاد انرژی و شور و نشاط در دانش آموزان می شود

 از خوردن صبحانه غافل نشوید


لیلا حیدری کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگارخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، گفت: از نظر علم تغذیه خوردن صبحانه نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای تمام افراد ضروری است و نباید از خوردن صبحانه غافل شوند و از آن جایی که دانش آموزان در مدرسه به آموزش می پردازند باید ذهن آماده ای برای یادگیری داشته باشند که وعده صبحانه آنان را برای این کار موفق تر می کند.

وی افزود: تحقیقات علمی ثابت کرده است خوردن صبحانه موجب افزایش تمرکز دانش آموزان می شود و بهره وری هوشی آنان را بالا می برد، همچنین قدرت یادگیری شان افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به ارزش غذایی موادی که در وعده صبحانه خورده می شود اظهارکرد : بهتر است در صبحانه عسل، مربا و مواد قندی که به صورت فوری جذب می شوند به همراه نان یا کیک میل شود.

صبحانه وعده ای که نباید فراموش شود/ وعده صبحانه باعث ایجاد انرژی و شور و نشاط در دانش آموزان می شود


کارشناس تغذیه بیان کرد:دانش آموزانی که صبحانه نمی‌خورند حافظه کوتاه مدت شان صدمه می‌بیند و تمرکزشان در کلاس کم است که با خوردن چنین صبحانه ای ضریب هوشی دانش آموزان قوی تر می گردد چرا که عسل تاثیر زیادی در بهره هوشی دارد.

حیدری افزود:همچنین در وعده صبحانه به علت اهمیت مصرف لبنیات توصیه می شود که شیر به همراه خرما و پنیر به همراه گردو نیز فراموش نشود.

وی بابیان اینکه یکی دیگر از نکات مهم در دوران مدرسه مربوط به روزهایی است که دانش آموزان ورزش دارند در ساعات ورزشی دانش آموزان جست و خیز و تحرک بیشتری دارند، تصریح کرد:بنابراین خود دانش آموزان ، والدین و اولیای مدرسه باید بیشتر مواظب تغذیه باشند چرا که ورزش کردن بدون اینکه دانش آموز صبحانه یا میان وعده ای خورده باشد موجب افت قند خون وی شده و مشکلاتی را به همراه دارد.

صبحانه وعده ای که نباید فراموش شود/ وعده صبحانه باعث ایجاد انرژی و شور و نشاط در دانش آموزان می شود

 

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید از وعده غذایی سالم استفاده کنند،اذعان کرد: والدین توجه داشته باشند که به هیچ عنوان برای صبحانه یا میان وعده از چیپس و پفک استفاده نکنند چرا که چربی ها و روغن های اشباع شده و نمک بسیار زیاد آنها سلامتی انسان را با خطر جدی مواجه می کند.

تهیه میان وعده درمدرسه ضروری است

مریم محسنی، کارشناس آموزشی با تاکید بر اینکه تهیه میان وعده در مدرسه ضروری است در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،گفت: تهیه میان وعده در مدرسه مستلزم این است که والدین یک مبلغ و وجهی را هر روز به فرزندان خود بدهند که برای خرید میان وعده استفاده کنند.

صبحانه وعده ای که نباید فراموش شود/ وعده صبحانه باعث ایجاد انرژی و شور و نشاط در دانش آموزان می شود

 

وی گفت: این روش معمولا توصیه نمی شود چرا که این کار به نوعی تشویق دانش آموز به صبحانه نخوردن است وقتی پدر یا مادر به فرزند خود پول می دهند تا برای خودت در مدرسه میان وعده ای همچون ساندویچ تهیه کند این یعنی اهمیت ندادن به صبحانه دانش آموز.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ساندویچ هایی که در بوفه مدارس به فروش می رسند نمی توان به بهداشتی بودن آنها اطمینان کامل داشت ،بنابراین بهتر است دانش آموزان حتما در خانه صبحانه میل کرده و مادران نیز برای زنگ تفریح نیز میوه یا خوراکی های سالم و مفید برای فرزندان خود تدارک ببینند.

در  وعده های غذایی صبحانه از اهمیت بیشتری برخوردار است و همه کارشناسان تغذیه  حتی کارشناسان ورزشی نیز بر خوردن صبحانه تاکید دارند.

صبحانه وعده ای که نباید فراموش شود/ وعده صبحانه باعث ایجاد انرژی و شور و نشاط در دانش آموزان می شود

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار