ضرورت وجود قانون منسجم و به روز در شهرداری‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیازمند قانون منسجم و به روز هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی در نشست با فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران چهارمحال و بختیاری با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در شهرکرد اظهار داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای اجرای برنامه‌ها به بهترین شکل، نیازمند قانون منسجم و به روز هستند.

وی افزود: قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مربوط به سال ۱۳۳۴ است که در آن شهرداری‌ها به عنوان نهادی غیر دولتی، مردمی و خودکفا معرفی شده اند و امید است با همکاری مجلس شورای اسلامی قانون جدیدی برای شهرداری‌ها مصوب شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری‌ها باید تکالیف و وظایف خود را بر اساس امکانات موجود برای مردم تشریح کنند، زیرا به علت محدودیت بودجه و اعتبارات نمی‌توان به همه مطالبات مردم پاسخ داد.

عباسی اضافه کرد: بودجه شهرداری از چهار محور اصلی خدمات دهی، کمک‌های دولتی، سرمایه گذاری و دریافت هدایا مانند زمین تأمین می‌شود که در استان‌های کوچک، درآمد‌های سرمایه گذاری و هدایای مردمی به شهرداری‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها درآمد شهرداری‌های استان در بخش خدمات است و کمک‌های دولتی به شهرداری تنها در همان حوزه و طرح تعریف شده هزینه می‌شود.

عباسی اظهار داشت: اختصاص بخشی از اختیارات دولت به شورا‌ها و شهرداری‌ها به عنوان یک ظرفیت برای شهرداری‎ها، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی؛ خدمات برخی از دستگاه‌های اجرایی از سوی شهرداری‌ها در حال انجام است و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی باید به شهرداری‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/خ

دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها توجه بیشتری داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار