وزارت خارجه آمریکا: خبرنگار مفقود شده‌مان در سوریه، زنده ولی اسیر است

وزارت خارجه آمریکا معتقد است «آستین تایس» خبرنگار مفقود شده این کشور در سوریه زنده است و در اسارت به سر می‌برد.

وزارت خارجه آمریکا: خبرنگار مفقود شده این کشور زنده و در سوریه اسیر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت خارجه آمریکا معتقد است «آستین تایس» خبرنگار مفقود شده این کشور در سوریه، زنده و در این کشور در اسارت به سر می‌برد.

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا، این خبرنگار زنده و در سوریه به گروگان گرفته شده است.

رابرت اوبراین، فرستاده ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در امور گروگان‌ها به ای بی سی نیوز اعلام کرد وزارت خارجه دلایل منطقی برای زنده بودن تایس دارد. مقامات آمریکا درباره اینکه تایس از سوی چه کس یا کسانی به اسارت گرفته شده و چه شواهدی درباره وضعیت او در اختیار دارند، اشاره‌ای نکردند.

آمریکا جایزه یک میلیون دلاری را برای اطلاعاتی که در نهایت منجر به بازگشت تایس به این کشور شود، پیشنهاد کرده است. فرستاده ویژه ترامپ در امور گروگان‌ها اعلام کرد دولت ترامپ به تلاش خود برای بازگشت تایس به این کشور ادامه می‌دهد و از روسیه می‌خواهد با اعمال نفوذ در سوریه موجب آزادی آستین تایس، خبرنگار آمریکایی و بازگشت وی به آمریکا شود.

آستین تایس خبرنگار آمریکایی اهل هوستون در سال 2012 زمانیکه به عنوان خبرنگار آزاد در سوریه مشغول به فعالیت بود، ناپدید شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار