در واکنش به تفسیرهای دادستانی سعودی؛

چاووش اوغلو: قتل خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد قتل روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول از قبل برنامه ریزی شده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، المیادین گزارش داد: مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به تفسیرهای دادستانی سعودی درباره قتل خاشقجی اعلام کرد: قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول از قبل برنامه ریزی شده بود و افرادی که برای قتل خاشقجی آمده بودند، تجهیزات لازم برای تکه تکه کردن جسد او را همراه داشتند.

معاون دادستانی عربستان ساعتی پیش مدعی شد ماموریت اعضای گروه حاضر در کنسولگری عربستان در استانبول مذاکره با خاشقجی بوده است.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین بیانیه دادستان کل عربستان سعودی درباره صدور حکم اعدام برای پنج تن از قاتلان جمال خاشقجی را ناکافی دانست و گفت: «برخی اظهارات دادستان کل عربستان سعودی قانع‌کننده نبود.»

پایگاه اینترنتی تلویزیون دولتی ترکیه، «تی آر تی هابر» نیز به نقل از مولود چاووش اوغلو اعلام کرد باید آمران و عاملان واقعی این جنایت نیز مشخص شوند و نباید در این زمینه مخفی‌کاری شود.

چاووش اوغلو تاکید کرد: بررسی تمام ابعاد این جنایت را ادامه خواهیم داد. با جامعه جهانی بطور شفاف همکاری خواهیم کرد و مدارک و دلایل را ارایه خواهیم کرد. باید آمران این جنایت مشخص شوند و پرونده به این شکل بسته نشود.

انتهای پیام/

واکنش ترکیه به تشریح تحقیقات ادعایی دادستانی سعودی درباره قتل خاشقجی

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار