کری: ترامپ مانند یک «بچه خشن» است!

وزیر خارجه پیشین آمریکا با انتقاد شدید از رئیس‌جمهور این کشور، او را به یک کودک خشن تشبیه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا، که به انگلیس سفر کرده است روز گذشته در گفتگو با برنامه «فورز تودی» رادیو بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ را به یک "بچه خشن" تشبیه کرد.

او از «فقدان رهبری در سطح جهانی» سخن گفت و افزود: هر کشوری فشار این پوپولیسم ناسیونالیستی را احساس می‌کند و در بعضی موارد بسیار وحشتناک است.

وزیر خارجه اسبق آمریکا با انتقاد از حضور نیافتن ترامپ در مراسم روز گرامیداشت جشن پایان جنگ جهانی اول در پاریس گفت: من از اینکه قطرات باران مانع از رفتن رئیس جمهور به مراسم گرامیداشت کسانی شد که در باران و برف و گل و لای جان خود را از دست دادند، ناامید شدم. وی (ترامپ) به همین دلیل (حضور در مراسم) به پاریس رفته بود.

کری افزود: مردم از آنچه که در چند روز گذشته در پاریس اتفاق افتاده خسته شده‌اند و خجالت می‌کشند. ما نمی‌توانیم یک "بچه خشن" را به عنوان رئیس‌جمهور داشته باشیم. ما به رئیس جمهوری جدی نیاز داریم.

او علی‌رغم انتقاد شخصی از ترامپ از حزب خود خواست چندان برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا وسواس نداشته باشند. او گفت مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌های آمریکا باید هر آنچه مناسب است انجام دهد، اما دموکرات‌ها اکنون نباید حتی درباره استیضاح (ترامپ) صحبت کنند. ما باید درباره راهکار‌ها و گزینه‌هایی صحبت کنیم که زندگی مردم را در کشور ما بهتر می‌کند.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنین احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا به عنوان نامزد حزب دموکرات را رد نکرد و گفت که حدود ۲۰ تا ۲۵ اسم برای نامزدی مطرح است. تنها اسامی مشخصی که وی ذکر کرد جو بایدن، معاون اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا و مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک بود اما اضافه کرد که افراد با استعداد زیادی در حزب وجود دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار