بررسی پرونده فروش جنگنده‎های اف-۳۵ به ترکیه در کنگره آمریکا

خبرگزاری رویترز به نقل از پنج منبع آگاه اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا گزارشی را درباره جزئیات مربوط به پیامد‌های فروش ۱۰۰ فروند جت جنگنده اف-۳۵ به ترکیه، تحویل کنگره داده است.

بررسی پرونده فروش جنگنده‎های اف-۳۵ به ترکیه در کنگره آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پنج منبع آگاه اعلام کردند وزارت دفاع آمریکا گزارشی را درباره جزئیات مربوط به پیامد‌های فروش ۱۰۰ فروند جت جنگنده اف-۳۵ به ترکیه، تحویل کنگره داده است.

کارشناسان می‌گویند برنامه ترکیه برای خرید سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه، منجر به نگرانی در غرب شده است و از طرفی مسکو می‌تواند به جزئیات آسیب پذیری پیشرفته‌ترین سامانه‌های هواپیما‌های جنگنده آمریکا آگاه شود.

اِلن لرد، خریدار ارشد تسلیحات در پنتاگون، به این خبرگزاری گفت: طرح‌های ترکیه برای خرید سیستم اس-۴۰۰ بسیار مشکل‎ساز است و بسیاری از مقامات آمریکایی این موضوع را با آنکارا مطرح کرده اند، اما هیچ نشانه‌ای از تغییر تصمیم ترکیه وجود ندارد.

آمریکا چندین سال است که سامانه دفاع موشکی پاتریوت، ساخت شرکت ریتیون (Raytheon) را به ترکیه پیشنهاد کرده است. سایر متحدان ناتو نیز از همین سامانه استفاده می‌کنند.

لرد بدون اشاره به جزئیات، گفت: گزارش ارائه شده به کنگره فقط واقعیت‌های موجود را در خصوص شرایطی که ما در آن قرار داریم بیان می‌کند، اما حاوی هیچ نوع پیشنهاد ثابتی نیست.

وی در حاشیه کنفرانس صنعت ناتو در برلین در مصاحبه با رویترز گفت: ما نیازمند همکاری و گفتگو با کنگره هستیم تا بتوانیم درباره مسیری که می‌خواهیم در این خصوص در پیش بگیریم تصمیم‌گیری کنیم.

ترکیه ماه گذشته اعلام کرد سامانه اس-۴۰۰ را خریداری خواهد کرد و انتظار دارد سیستم پدافند موشکی زمین به هوا را در اکتبر ۲۰۱۹ مستقر کند. آمریکا بار‌ها به ترکیه درباره پیامد‌های خرید سامانه اس-۴۰۰ هشدار داده است که می‌تواند تحریم‌های واشنگتن و توقف معاملات سلاح‌های دیگر، از جمله اف-۳۵، را به همراه داشته باشد. این در حالی است که آنکارا برای معامله با روسیه مصمم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
اگه هم بهشون بدن به ترکیه اجازه نميدن حتي از ده كيلومتري به اين جنگنده نزديك هم بشن
آخرین اخبار