کشف شواهدی از تمدن فراموش شده آتلانتیس در اسپانیا+ تصاویر

محققان درجدیدترین تلاش برای یافت بنا‌های تمدن باستانی آتلانتیس به شواهدی منحصربه فرد درسواحل کشور اسپانیا دست یافته اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان باستان شناسی موسسه خصوصی (Merlin Burrows) به نشانه‌هایی از یک سایت آبی با بنا‌های باستانی درون آب درسواحل کشور اسپانیا دست یافته‌اند که به گفته آن‌ها امکان دارد بنا‌های باقیمانده از تمدن باستانی گمشده آتلانتیس باشد.


کارشناسان مدت‌ها پیش این سایت آبی باستانی را شناسایی کرده بودند، گمان می‌شد این آثار بقایای به‌جامانده از تمدن‌های رومی یا یونانی هستند اما یافته‌های جدید نشان می‌دهند که ممکن است به تمدن باستانی آتلانتیس تعلق داشته باشد.


محققان درجریان این پژوهش با استفاده از تصاویرهوایی و ماهواره‌ای به بررسی سایت پرداخته و متوجه شده‌اند بنا‌ها به شهری بزرگ با دیوار‌های بندری بلند تعلق دارد.


اشاره به تمدن باستانی آتلانتیس درنوشته‌های فیلسوف یونانی، افلاطون درحدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد آمده است. به گفته افلاطون آتلانتیس با سابقه تاریخی ۹۰۰۰ ساله به یک امپراتوری بزرگ تعلق داشته است.


به گفته افلاطون مردان آتلانتیس به نسبت هم عصران خود زندگی مرفه و پیشرفته‌ای داشته‌اند و در مرکز آن انواع معماری، مجسمه و بنا‌های زیبا وجود داشته است،‌ هرچند برخی کارشناسان وجود آتلانتیس را انکار و آن را داستان سرایی‌های افلاطون می‌دانند.


کارشناسان موسسه (Merlin Burrows) براین باورند تمدن آتلانتیس دراثر فاجعه و بلا‌های طبیعی، چون سونامی یا آتش فشان دچار آسیب و به تدریج نابود شده است.


محققان غواص با بررسی و نمونه برداری از خرابه‌های زیرعمق دریا درساحل کشور اسپانیا نشانه‌هایی از وجود نوعی پوشش سیمانی پیدا کرده‌اند که برای ساخت بنا‌ها به کار رفته است، همچنین دربرخی بنا‌های باقیمانده ازکانی‌های فلزی استفاده شده است.

فلز‌ها، نوع معماری و موادی که درساخت این بنا‌ها به کار رفته است به نمونه‌های مشابه درتمدن‌های روم و یونان باستان تعلق نداشته و به گفته دانشمندان به نوعی تمدن باستانی دیگر متعلق است که می‌تواند آتلانتیس باشد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

بنا‌های مخروبه تمدن باستانی آتلانتیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار