عمار حکیم: آمریکا به دنبال شکستن اراده ایران است

رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به تلاش آمریکا برای شکستن اراده ایران، ابراز امیدواری کرد تهران به سلامت از این بحران عبور کند.

سید عمار الحکیم: آمریکا به دنبال شکستن اراده ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی در مجمع عمومی سالانه این حزب در ارتباط با اقدامات غیرقانونی واشنگتن علیه تهران گفت آمریکا به دنبال شکستن اراده ایران است.

سید عمار حکیم تأکید کرد آمریکا این اقدام را از طریق فشار بین‌المللی و منطقه‌ای، فشار‌های اقتصادی و ابزار‌های خود به ویژه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اعمال فشار بر مردم ایران با تحریم‌های اقتصادی محکوم است، افزود: «نباید کشوری با تصمیمات خودسرانه کشور دیگری را تحریم و با ایجاد ترس، دیگر کشورها را نیز در خصوص برقراری ارتباط با ایران تهدید کند.»

حکیم در ادامه ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران از این بحران عبور کند و رویکرد آمریکا نسبت به خاورمیانه با میانه‌روی و عقلانیت همراه شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق درباره اوضاع منطقه نیز گفت منطقه خاورمیانه نه تنها به سوی آرامش در حرکت نیست، بلکه در مسیر تشدید تنش قرار دارد. وی تصریح کرد این وضعیت مدام پیچیده‌تر شده است و نمی‌توان در مدت زمان کوتاهی آن را حل و فصل کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه کشورها باید به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند، گفت: «دولت کنونی سوریه را به رسمیت میشناسیم و ارتش این کشور باید بر تمام بخش ها و مرزها مسلط شود.»

حکیم در بخش دیگری از سخنانش به دیگر بحران‌های خاورمیانه به ویژه بحران یمن اشاره کرد و گفت که تنها راه‌حل بحران این کشور راهکار سیاسی است و این مسأله با مشارکت سیاسی همه طرف‌های یمنی از طریق گفتگو قابل حل است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار