تکلیف نمایندگان ۲ حقوقه مجلس شورای اسلامی چیست؟

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی آب پاکی را بر دستان نمایندگان دو حقوقه ریخت.

تکلیف نمایندگان ۲ حقوقه مجلس شورای اسلامی چیست؟به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیر قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون تکلیف همه را به‌خوبی روشن کرده است و همه افراد به‌هیچ‌عنوان حق دریافت حقوق از چند محل ندارند.

وی افزود: اگر به هر دلیلی شخصی باید در دو محل فعالیت داشته باشد باید در محل دوم به‌صورت افتخاری فعالیت کند و این شامل همه کارکنان در همه قوا می‌شود. به‌عنوان مثال برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بستر دانشگاه وارد مجلس شده و حقوق خود را از دانشگاه دریافت می‌کنند و نباید حقوقی در مجلس دریافت کنند. اگر هم کسی از مجلس حقوق دریافت می‌کند دیگر حق ندارد از جای دیگری حقوق اخذ کند؛ بنابراین محل دریافت حقوق باید تنها یک محل باشد و بقیه سمت‌ها باید بدون دریافت حقوق و ... باشد، چون وظیفه اصلی و اولیه خود را در جای دیگری انجام داده و در محل دوم حق دریافت هیچ‌گونه وجهی تحت هیچ عنوانی ندارند.


بیشتر بخوانید: ماجرای شکایت نمایندگان مجلس از «آخوندی» چیست؟


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر هم کسی به‌صورتی به‌کارگیری شده که از دو یا چند محل حقوق و مزایا دریافت می‌کند کاملاً تخلف است و باید با او برخورد قانونی کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برخورد با نمایندگانی که دو حقوق دریافت می‌کنند گفت: سازمان بازرسی در کجای این قضیه قرار دارد که به‌راحتی عده‌ای در دستگاه‌ها و یا شرکت‌های دولتی از چند محل حقوق و مزایا دریافت می‌کنند؟ وقتی برخوردی با متخلفان نشود این قضایا باب شده و از سوی بسیاری استمرار خواهد یافت.

منبع: آنا

انتهای پیام/

قاضی‌زاده هاشمی:کسی که از مجلس حقوق می‌گیرد حق ندارد از جای دیگر حقوق بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
نمایندگان چندشغله باید شناسایی بشن