طرح تحریم احتمالی ولیعهد سعودی در سنای آمریکا بررسی می‌شود

سناتورهای آمریکایی طرحی را ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب آن امکان تحریم بن سلمان به خاطر قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی میسر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المانیتور، سناتورهای آمریکایی پس از تحریم‌های نمایشی روز گذشته دولت ترامپ علیه چند تبعه سعودی، طرحی را ارائه کرده‌اند که در صورت تصویبش امکان تحریم محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به خاطر قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی میسر می‌شود.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته تحریم‌هایی را علیه هفده تبعه عربستانی به اتهام مشارکت در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در کنسولگری این کشور در شهر استانبول ترکیه، وضع کرد. سعود القحطانی، مشاور سابق دربار سعودی و محمد العتیبی، سرکنسول سابق عربستان در استانبول، جزء تحریم‌شدگان بودند.

طرح تهیه شده در سنای آمریکا که سناتورهایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از آن حمایت کرده‌اند، علاوه بر تحریم شاهزاده‌های سعودی، قطع سوخت‌رسانی به جنگنده‌های سعودی راهی یمن و تحریم طرف‌های خواهان ادامه جنگ در یمن را شامل می‌شود.

در متن این طرح پیشنهادی هدف تحریم‌های حقوق بشری «هر یک از اعضای دولت یا خاندان سلطنتی سعودی» عنوان شده که گفته می‌شود هدف از این جمله‌بندی، تحریم احتمالی محمد بن سلمان است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ده
۰۹:۲۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
محاکمه محمدبن سلمان به عنوان آمر قتل الزامی است
Iran (Islamic Republic of)
ده
۰۹:۲۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
محاکمه محمدبن سلمان به عنوان آمر قتل الزامی است
آخرین اخبار