باقرخان بجنورد قهرمان مسابقات بومی - محلی خراسان شمالی

سرپرست هیات ورزش‌های بومی محلی خراسان شمالی گفت: جشنواره بازی‌های بومی، محلی خراسان شمالی با قهرمانی روستای باقرخان سه به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ، نعمتی سرپرست هیات ورزش‌های بومی محلی خراسان شمالی گفت: در این مسابقات که با شرکت افزون بر ۲۰۰ ورزشکار از ۵۸ خانه ورزش روستایی استان برگزار شد ، شیروان و مانه و سملقان عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

وی افزود: در پایان این دوره از مسابقات در بخش دختران در چوب کشی وزن منفی ۵۵ کیلوگرم نسرین طاهری از خانه روستایی کیکانلو مانه و سملقان ، در ۸۵ کیلوگرم هدی مقصودی از روستای باقرخان ۳ بجنورد ، در رشته مچ اندازی در منفی ۶۵ کیلوگرم نجیبه ایزانلو از روستای قلعه جق بجنورد و در منفی ۸۵ کیلوگرم مهسا خاکشور از فاروج مقام اول را به خود اختصاص دادند.

نعمتی گفت: در رشته هفت سنگ مهارتی نیز ندا صاحبی از روستای کیکانلو مانه و سملقان ، در طناب کشی انفرادی وزن منفی ۷۵ کیلوگرم الهام موسوی از فاروج ، فوتبال دستی نسترن طاهری و در دارت آزاده نعمتی از باقرخان ۳ و در رشته گانیه تک نفره مهناز اصلانی از اسفراین موفق به کسب عناوین برتر شدند.

وی اظهار کرد: در بخش مردان نیز در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم رشته چوب کشی شاهین کریم زاده از شیروان و در منفی ۹۰ کیلوگرم رضا رضایی از روستای بوربور بجنورد در رده اول قرار گرفتند.

وی افزود: مقام اول رشته‌های مچ اندازی منهای ۶۵ کیلوگرم نیز به سلمان دادرس از باقرخان و در منفی ۸۵ کیلوگرم به محمود ساعدی از شیروان رسید.

سرپرست هیات ورزش‌های بومی محلی خراسان شمالی گفت: علیرضا رحمتی در رشته هفت سنگ مهارتی ، محمود ثابتی نژاد و احمد علی آبادی در رشته گانیه تک نفره از باقرخان ۳ و رامین بهادری از شیروان در رشته فوتبال دستی و حسین رضایی از روستای بوربور بجنورد در رشته دارت مقام‌های اول این جشنواره را کسب کردند.

نعمتی گفت: مسابقات مزبور بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون در استان خراسان شمالی برگزار شد و ۹ رشته این مسابقات در استان فعال است.

وی با اشاره به برگزاری ۶ دوره مسابقات بومی ، محلی در سال جاری در استان ، افزود: نفرات برتر این رقابت‌ها به مسابقات کشوری که به احتمال زیاد پایان آذرماه می باشد ، اعزام خواهند شد.

گفتنی است: اکنون ۷۰ خانه ورزش روستایی در خراسان شمالی فعالیت دارند که برنامه ریزی شده این تعداد تا پایان امسال به ۱۰۰ باب برسد.

انتهای پیام / ب 

بازی‌های بومی، محلی در روستا‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.